Uus Audi A6: kas tõesti auto üksnes jõukale keskealisele mehele?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Paula Johanna Adamson

Autotööstuses on aastakümneid omal kohal olnud mudeliperekondade ühtne disainikeel, mis läbiva joonena seob erinevad mudelid margipõhiste disainielementidega terviklikuks kogumiks. Corporate design language on oluline aspekt bränditeadlikkuse kinnistamiseks, ent võib tihtilugu mõjuda morjendavalt, kui su sõiduk meenutab tippmudelit, ent jääb sellele muudelt omadustelt kõvasti alla.

Hiljuti testitud A6 tõestas, et mõnede mudelite puhul töötab see suisa trumpkaardina.

Uus Audi A6 on võrreldes eelmise põlvkonnaga veelgi teravamate kerejoonte ning sihvakama ülesehitusega, pannes A8 enda kõrval tunduma suisa pisut jässakana. Julgemat ning kõnekamat disaini on märgata nii välisilmes kui ka interjööris isegi baasmudelil, ent veelgi tugevamat karakterit annavad autole S-line sportpakett ning Audi Exclusive black pakett. A6 ei ole Audi lipulaeva kõrval sugugi halb alternatiiv ning võrreldes eelkäijaga on mudel teinud meeletu hüppe positiivses suunas.

Foto: Paula Johanna Adamson

Kuhu on ekraan peidetud?

Erinevalt eelneva mudeli puutetundlikust ekraanist, mis meenutas võõrkehana armatuurlaua külge poogitud tahvelarvutit, on uues A6-s ekraan integreeritud armatuurlauda niivõrd sulnilt, et enne kui 10,1-tolline värviekraan ellu ärkab, ei tarvitse teda märgatagi. Puutetundlik ekraan laieneb ka varasemalt nuppudega lahendatud kliimafunktsioonidele, muutes keskkonsooli ühtseks tervikuks.

Näpujõudu ootab soovitust veidi enam ja kriitilisele pilgule on lapiga rasvaste sõrmejälgede pühkimist pisut rohkem, ent üldplaanis on lahendus ilus ja terviklik. Lisaks keskkonsooli ekraanidele on rooli taga 12,3-tolline kuvar, mis laseb sul ise otsustada, mida sa seal täpsemalt näha ihkad.

Ekraanid ei näe üksnes ilusad välja, vaid pakatavad erinevatest funktsioonidest. Nelikroolimine ehk juhitav tagatelg muudab koos arvukate kaamerapiltide ja uudse 3D vaatega manööverdamise lihtsamaks ka eriti keerulistes kohtades. Ja isegi kui 3D vaatest liiga palju kasu pole, mõjub see väga videomängulikult ja liigitub nende vidinate alla, mida sul tingimata vaja pole, ent mis on sellest hoolimata vahvad ja tekitavad elevust.Adaptiivne püsikiirusehoidja ühendub liiklusmärgituvastusega ning seadistab vastavalt vajadusele. Niisiis muudab see eriti piinlikuks olukorrad, mil sa kiiruseületamisega vahele jääd, sest auto teeb selleks kõik, et sul liikluspiirangud kahe silma vahele ei jääks.

Foto: Paula Johanna Adamson

Üleüldiselt on juhiruum viisakas ning kaunis. Sisuvalikutest leiab nii konservatiivsema alumiiniumi ning musta koosluse kui ka edevamaid ning mängulisemaid kombinatsioone heledast nahast ning puitimitatsioonist. Eriti õnnestunult sobitub salongi lõigatud alaosaga sportlikum rooliratas. Istmed sisaldavad endas ohtralt reguleerimisvõimalusi, ent tihket korvistme haaret järsemas kurvis karta ega loota ei tasu, eelkõige on nad siiski orienteeritud mugavusele.

Tõtt-öelda on mugavusele orienteeritud peaaegu kõik selles autos. Jah, erinevad lisad ja disainipaketid muudavad autot nii väljanägemiselt kui olemuselt veidi äkilisemaks, ent säilitavad igas aspektis auto sulni ning väljapeetud olemuse.

On see auto keskealisele mehele?

Hea paralleeli leiab Audi enda reklaamfotodest. Esialgu tundus meeletult ebaõiglane, et kõigil pressifotodel kujutatakse A6 kui heal elujärjel oleva keskealise mehe kaaslast. A6-ga lähemalt tutvudes mõistad, et need härrased piltidel kujutavad mingeid väärtushinnaguid ja prioriteete, mitte pelgalt tegelaskujusid.

Noh, viisakast 45-aastasest mehest ei eeldaks sa ju, et ta reede õhtul hollikas oma polaar-reedet alustab ja sujuvalt nädalavahetuse ühes joones vabaka kõrval kiirtoidu abil mööda saadab. Ta ilmselt on selleks võimeline, aga tal on oma eluga midagi targemat teha.

Paljuks on võimeline ka A6. 340-hobujõuline V6 mootor sobitub hästi raudse saksa kolmiku tihkesse mõõduvõttu, kus võrdsete vastastena vaatavad vastu BMW 5. Seeria 540, millel 335-hobujõuline rida-6 mootor ning Mercedese 329-hobujõuline E400 V6 mootoriga. On üpriski ilmselge, et selle kolmiku jõunumbrite kõrvutamine on paras tähenärimine ning lõplik otsus langetatakse sellest valikust siiski mingite muude aspektide najal.

Olenemata sellest, kes sa oled, on A6 sinu jaoks õige auto, kui sa ei oota luksussedaanist kõike seda, milleks ta ette nähtud pole. Eeldades, et luksussedaan on just see, mida hinna ning olemuse poolest oma ellu otsid, sobib A6 sulle hästi siis, kui sa austad tema väljapeetust ning soliidsust. A6 ei püüdle äkilise sportauto ridadesse, jättes vedrustuse meeldivalt pehmeks ka tundlikuma istmikuga juhi jaoks ning samal ajal ei kipu ta maailma parandama, jättes oma hübriidisugemed viisakalt tagaplaanile. Taustal püüdleb ta küll selle poole, et ta veidi vähem janune oleks, ent ei tuleta sulle seda liigselt meelde.

Foto: Paula Johanna Adamson

50 000 euro eest lisavarustust

A6 baashind algab 61 150 eurost, ent silmitsedes ohtrate valikute maailma on raske millestki ära öelda, mis muudab märkamatult auto hinna pea kahekordseks. A6 on hea auto tõelisele entusiastile, kes hindab Audi eesrindlikke tehnoloogiaid, mõtlemata liiga pikalt nende hinnale. Kui raha kõrvale jätta, on A6-st võimalik välja võluda lõputult lisamaagiat, mille vajalikkus on muidugi väga subjektiivne ning personaalne.

Testiautol oli lisavarustust ligi 50 000 euro eest, mis tundub esmapilgul jaburalt palju, ent olles korra erinevaid lisasid käega katsunud, on raske pidada mõnd lisa lõpuni ebavajalikuks ning sobiv lisade kombinatsioon oleneb suuresti kasutaja enda eelistustest ning prioriteetidest. Kui sul tõesti on see raha, siis olenemata sellest, et A6 on üliedev ning kuradi kiire, on ta riistapikenduse ja ülbe staatusesümboli asemel üks pagana hea ning tõutruu auto selle kõige paremas mõttes.

Jah, osta,

sest osates hinnata A6 peennüanssidest tulvil olemust, saad vastutasuks mugava ning sulni sõiduelamuse koos võluva karakteriga

Audi A6

Mootor3-liitrine TFSI V6
Võimsus340 hj
Kiirendus5.1 sekundit
Kütusekulu7.1-6.7 liitrit
Hindproovisõidu auto hind 111 510 €, baasmudeli hind 61 150 €

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.