Test

Volkswagen Polo GTI: elu on raske, kui su vend on kuulus ja kõigi lemmik

Volkswagen Polo GTI Foto: Paula Johanna Adamson

Ei, ära osta,

Tähendab, kui sa sellest autost ei oota kõige-kõigemat sõiduriista ja tahad kvaliteetset ning mõnusa atmosfääriga interjööri, siis ikka osta. Aga kui me räägime sportlikest väikestest luukpäradest, siis dünaamiliselt ei jõua Polo oma konkurentidele veel järgi. Ostes hoia silm peal ka lisavarustusel, sest muidu võib hind minna päris soolaseks.

Volkswagen Polo GTI elu on olnud raske juba enne selle ilmumist. Mis kõige hullem, selle põhjus on ennekõike Volkswageni enda perekonna sees. Kõige lihtsam näide on järgmine.

Kui paluksin täita lünga järgnevas lauses: “Volkswagen ____ GTI on üks äge ja sportlik luukpära,” võiksin 90-protsendilise tõenäosusega ennustada, mis mudelinime te sinna lünka sobitasite. Kas see oli Polo? Ei arvanudki, sest väga tõenäoliselt oli see ikkagi Golf.

Ja nii see Polo GTI ülesmäkke, jäiselt külma vastutuule ja ütlemata raske ranitsaga teekond hakkaski. Sinu suurem vend on sportlikke luukpärade vundament, legend ja ikoon. Katsu sa siis sellest üle olla. Kuid Volkswagen ei ole jonni jätnud ja olemegi jõudnud kuuenda Polo põlvkonnani, millega kaasneb viies GTI variant.

Paberi peal konkurentidega samal joonel

Numbrite järgi on Polo GTI teiste kompaktsete luukpäradega kenasti ühes kambas. 200 hj (147 kW) ja 320 Nm 2-liitrisest turbomootorist toimetatakse esiratasteni läbi 6-käigulise manuaal- või topeltsiduriga automaatkasti.

Paraku oli testautoks Volkswageni laialt kasutuses olev 6-käiguline DSG automaat, mis on sellise väikese ja sportliku auto puhul küll mugavam, kuid mitte suuri elamusi pakkuv lahendus. Tuleb märkida, et Polol pole varustuses esidiferentsiaali, mida leiab rivaalidelt nagu näiteks Fiesta ST, Toyota Yaris GRMN ja Peugeot 208 GTi.

Interjööri osas jätkuvalt tüüpiline volkswagen

Polo GTI suureks eeliseks on kindlasti selle interjöör. Kompaktse luukpära kohta on autos viibimine vägagi mõnus ja paljud pinnad, mida regulaarselt katsuma peab, on kenasti pehmed. Kindlasti tuleb välja tuua väga mugavalt kätesse istuvat ja kvaliteetse nahaga rooli ning mugavaid, kuid siiski sportlikke ja toekaid istmeid.

Foto: Sulev Ladva

Ruumi on sees väikese luukpära kohta parajalt, kuid nelja täiskavanuga tervet Euroopa ringreisi tõenäoliselt ette võtma ei hakkaks. Kolm sõpra saab õhtusöögilt kodudesse toimetatud aga üsna mugavalt.

Elektroonika vallas on tegemist regulaarse Volkswageni toodanguga, mis kindlasti pole mingisugune kriitika. Kui asi töötab, ja töötab hästi, pole mõtet ratast leiutama hakata. Selge ja kiirelt reageeriv keskmine ekraan koos rooli taga leiduvate digitaalsete näidikutega loob mõnusalt kvaliteetse ja modernse oleku.

Appikarjuvad esirattad

Muidugi peab üks õige sportlik luukpära olema ennekõike lõbus sõiduriist. Õnneks ei jää Polo GTI puhul võimsusest vajaka ning 200 hj toimetab luukpära sajani 6,7 sekundiga. Eelmise põlvkonna Golf GTI’st pärit, väiksema võimsusega mootor tõmbab hästi pea kõikidel pööretel.

DSG kast ei paku erilisi üllatusi, mis tähendab, et see saab oma tööga hästi hakkama. Sellest hoolimata pakuks manuaaliga sõitmine kindlasti suuremat interaktsiooni juhi ja sõiduki vahel.

Kahjuks tuleb aga tunnistada, et võimsuse teele toimetamisega jääb Polo pisut hätta. Kurvidest väljudes on selge, et nii keeramise kui ka auto edasi rebimisega, esirattad toime ei tule.

Tahaks paremat rehvi proovida

Üsna tihti kiskus esiots natuke laiaks, kuna rattad ei leidnud pidamist. Gaasiga peab olema ennekõike sujuv, sest pidamine kadus ka kuival asfaltil, paariteise soojakraadise õhtemperatuuriga. On ütlematagi selge, et pisut märja teekattega ei muutunud olukord kindlamaks.

Kas siinkohal tuleb mängu puuduv esidifferentsiaal, on raske öelda. Kurvides aitaks see kindlasti, kuid kuna ka sirgetel jäid esirattad kohati tühjalt lappama, julgeks natukene süüdistada ka Dunlopi Sport Maxx rehve.

Kas ja kui palju paraneks pidamine näiteks Michelin Pilot Sport 4 või Pirelli P Zero rehvidega oleks kindlasti huvitav teada.

Vaoshoituma sõiduga pole täitsa vigagi

Kui olla gaasipedaaliga aga sujuvam käitub Polo GTI kurvides vägagi eeskujulikult. Esiots keerab sisse hästi ja mööda lõbusaid, käänulisi teid saab tempot aretada enesekindlalt.

Kuigi läbi rooli väga palju informatsiooni kätesse ei jõudnud, sai kriitilise info, kui kuskilt pidamine lõppema hakkab, kenasti kätte. Tunnetust laviinidena ei tundnud, kuid väikese Polo sai kenasti igasse kurvi täpselt ära paigutatud.

Igapäevastes toimingutes on Polo GTI mugav. Jäigemas häälestuses vedrustus hakkab küll ebatasasematel teedel pisut raputama, kuid pehmemas režiimis on sõit palju sujuvam. Väikese kriitikana võiks mainida, et mitmerealisel 110 km/h piiranguga maanteel on sõidumüra liialt märgatav, kuid kompaktsete luukpäradega see tihtipeale nii ongi.

Sõiduelamus rivaalidega võrreldes jätab soovida

Võrreldes meie viimase testitud väikese sportliku luukpäraga, Toyota Yaris GRMN’iga, on Volkswagen väga selgete plussidega. Interjöör on kvaliteetsem, istumine mugavam ja loomulikuma asendiga ning ka sõit on pisut sujuvam.

See-eest puudub Polol see kutsikalik entusiasm muuta igast rutiinsest sõidust natuke pikem, käänulisem ja lõbusam sõit. Lisaks muutis Yarise tänapäeva kohta ebaharilik kompressoriga ülelaadimine mootori reaktsioonid gaasipedaalile märksa teravamaks.

Kõige tuntumat rivaali Ford Fiesta ST’d me ise veel testinud kahjuks pole. Selge on fakt, et globaalse meedia vastukaja on sellele autole põletavalt kuum. Julgeks kahelda, kas dünaamiliselt Volkswagen Fordi edastada suudaks.

Pea 9 000 euro eest lisavarustust võib olla liig

Lisamärkusena peab välja tooma ka Polo GTI hinna. Volkswageni luukpära algab 22 887 eurost, mis on igati mõistlik. Testauto hind oli aga pea 9 000 eurot kallim, küündides 31 339 euroni. Üle 30 000 euro maksev Polo GTI on auto, millele on pisut raskem soovitust anda.

Peale DSG automaatkasti oli sõiduelamust muutvaid lisavarustuse valikuid vaid kaks: lapatsitega nahkkattega rool, et mugavalt käike vahetada ja adaptiivne vedrustus.

Kõik ülejäänud olid kas erinevad juhiabisüsteemid või muu elektroonika, nagu digitaalsed näidikud ja Beats’i helisüsteem. Enne Polo GTI ostmist tehke endale kindlasti selgeks, mis lisavarustus on täiesti vajalik ja mis mitte.

Suurele vennale veel ära ei tee

Jõudes tagasi Polo suure venna juurde Golf GTI’ni, ei ole ma selle mudeli põhjal veendunud, et ikoonilise sugulase varjust veel välja suudetakse tulla. Golf GTI’l on juba aastaid olnud ekstreemsemaid ja kiiremaid konkurente, kuid alati balanseeritud mugavuse, kvaliteetse interjööri ja sportlikkuse kompoti keedab just kokku Volkswagen.

Kahjuks ma lihtsalt ei näe ennast nädalavahetusel kell seitse hommikul ärkamast, et teha ühed lõbusad tiirud mööda tuttavaid, käänulisi teid. Polo GTI ei paku sellist naerusuist sõiduelamust igal kiirusel.

Samuti ei ole antud Volkswageni puhul tegemist sellise mõnusa koosluse mugavusest ja sportlikkusest, sest viimane pool rehkendusest pole ikka päris see. Polo GTI jääb üsna kiiresti hätta, kui tempo ja katsumuste tase keerulisemaks kipuvad.

Selle asemel on Polo GTI pisut soliidsem ja rahulikum, kui rivaalid, kuid siiski küllalt kiire, eeldades et sa autost dünaamiliselt liialt palju ei nõua. Äkki leiab Polo GTI enda koha suurlinnades, kelle omanikud tahavad kiiresti laiemate ja kitsamate tänavate vahel vurada, pakkumata liialt keerulisi ülesandeid Volkswageni veermikule ja selle pidamisele.

Fotod: Paula Johanna Adamson

Volkswagen Polo GTI

MootorR4 turbomootor, bensiin
Võimsus200 hõbujõud
Pöördemoment320 Nm
Kiirendus 0-100 km/h6,7 sekundit
Tippkiirus237 km/h
Kaal1 355 kg
Kütusekulu7,7-4,9 liitrit 100 km kohta
Hindal. 22 887 eurot, testitud 31 339 eurot

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.