Projekt 2: isejuhtivad bussid Pärnus
Järgmiseks jõuavad isejuhtivad bussi Pärnu teedele. Hinnanguliselt on see võimalik alates 2018. aasta suvest. Projekti juures eeldatakse, et Pärnu linna elanikud saavad transporditeenust isejuhtiva bussiga marsruudil, kus praegu puudub ühistransporditeenus täielikult, seejuures toimub kohalikule elanikkonnale uudse tehnoloogia tutvustamine.
Projekt 3: TTÜ isejuhtiv buss
Kolmandaks käimasolevaks projektis on TTÜ ja Silberauto koostöös loodav isejuhtiv buss. Juba selle aasta suveks valmib Eesti esimene isejuhtiv buss ning selle käigus tekib kodumaine kompetents nii sõidukite ehitamisel, arendamisel, isejuhtivaks tegemisel kui ka teenusmudelite integreerimisel isejuhtivasse sõidukisse.
Projekt 4: bussiliin sadamaterminalide vahel
Tallinna Sadama piirkonnas on esimese projekti raames juba isejuhtivaid busse testitud, kuid lähiajal võivad bussid sinna ka püsivalt sõitma jääda. A- ja D-terminalide vahele pannakse sõitma üks isejuhtiv buss, mis pakub transporditeenust ja teeb ühtlasi reklaami nii Tallinna Sadamale, Eesti riigile kui ka Eestit külastatavatele turistidele. Hinnanguliselt on võimalik projekt ellu viia alates selle aasta kevadest.
Projekt 5: turvaline andmevahetus
Selle projekti sisu on luua turvaline andmevahetuskiht sõidukite ja liiklusjärelevalve süsteemide vahel, seda juba selle aasta esimeses pooles. Asja eesmärgiks on teostada pilootprojekt, mille käigus tagatakse valitud asjade interneti seadmete väliskeskkonnaga suhtlus ja sisemine andmeterviklikkus, sekkumata seejuures seadme enese tööprotsessi. Plaani töötavad välja riigi infosüsteemi amet, GuardTime ja riigikantselei ning MKM.
Loe pikemalt Geeniuse digiportaalist.