3 uut autot, mis on küll head, aga mida sa ei tohiks osta

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Igakuised automüügi numbrid näitavad, et autosid ostetakse ja palju. Igas segmendis ja hinnaklassis.

Tekib küsimus, kas kõik ostud on põhjalikult kaalutletud? Praktilisus on hea, kuid kas keskpärasus peab sellega tingimata kaasnema? Sportlik, võimas ja kallis maastur on iseenesest äge lahendus, aga kas tõesti on turul saada ainult üks mudel?

Need kolm näidet illustreerivad, et peale hinna, nime ja müügiedetabeli, on veel palju faktoreid, mis võiks ostuotsusel olulised olla.

Škoda Octavia

Tegemist ei ole kindlasti halva autoga. Tuhanded ostjad on selle tõestuseks. Võrdlemisi soodne, ökonoomne ja disain on ka selline, mis sobib peaaegu kõigile.

Aga oled sa olnud kaubanduskeskuse parklas olukorras, kus unustasid millisesse vahesse sa täpselt oma auto parkisid? Kujuta nüüd sama olukorda ette nii, et sul on hall Škoda Octavia. Suund on enamvähem teada, asud otsingutele ja avastad, et peaaegu kõik ülejäänud autod seal parklas on samuti hallid Octaviad.

Kui sa ei taha, et su kodu, riided ja perepildid oleks täpselt sarnased tuhandete teistega, siis tõenäoliselt hakkab sind häirima, et su auto just seda on.

Porsche Cayenne

Su kontol on ebamõistlikult palju raha. Äriplaan töötas, Inglismaalt tuli ootamatult sulle tundmatu vanatädi pärandus või laenasid sõbrale kunagi osaluse eest start-up’i tegemiseks raha ja ta müüs selle just Google’ile maha. Nüüd on vaja elama hakata.

Otsustad täispangale minna ja osta Porsche Cayenne, sest see on väga kallis, sportlik ja kõik sõbrad saab ka kaasa võtta. Kurb tõsiasi on aga see, et ka kõik teised ootamatult rikastunud inimesed mõtlevad nii. Tulemuseks on, et sul on auto, mis on liikluses sama tavaline kui Toyota RAV4. Luksuslik ja mugav, seda küll. Foori alt minnes näitad samuti enamikele tagatulesid.

Päeva lõpuks on sul aga ülemõistuse kallis linnamaastur, mis sulandub massi ja vau-faktor on võrdne kõige kallima iPhone’iga – varsti on kõigil see olemas ja peagi avastad, et see ei ole ka kolm korda ägedam, kui tavaline telefon.

Citroen C4

Milline on Citroen C4? Justnimelt! Ka kõige autokaugem inimene on kuulnud näiteks Volkswagen Golfi või Ford Focust.

Iseloomutus ja keskpärasus igas asjas ei ole aga praeguse C4 suurim patt. Küll aga see, et seda mudelit toodetakse juba aastast 2010, mis tähendab, et tavalise väike-keskklassi mudelitsükli järgi võttes on tegu juba täieliku reliktiga. Mitmed konkurendid on vahepeal tulnud välja täiesti uue põlvkonnaga ning sellele ka facelifti jõudnud teha.

Ostes selle Citroeni, saad sa kohutavalt tavalise ning moraalselt ammu vananenud auto sama hinnaga, millega konkurendid müüvad uusi, alles esitletud mudeleid.

Märksõnad: , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.