6 erineva hinnaga kasutatud linnamaasturit, mida kohe osta saad

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Auto24.ee

Linnamaastur – sõnaühend, mis ajab turundajad kihevile, autofännid vennatapusõtta ja maastikuhundid rahustite järele haarama. Tavatarbija aga läheb autosalongi ja lihtsalt ostab, iga aasta aina rohkem ja kallemaid linnamaastureid. Põhjused ilmselt erinevad ja neid me siinkohal lahkama ei hakkakski.

Küll aga vaatasime taas kuulutusteportaalis ringi, et mis oleks hea valik, kui hing ihkab ka natuke kõrgemal istuda, aga päris uut autot osta ei taha. Sedakorda võtsime eriti laia hinnavahemiku ja pakume oma valikud erinevates klassides – mõtteainest kõigile.

Valikus oleme rõhunud pigem sõnale “linna” kui “maastur” aga siiski peavad vajadusel vedama kõik neli ratast, vähemalt teoreetiliselt.

Honda CR-V, 2007. aasta, läbisõit 165 000 km, 5000 eurot

Foto: Auto24.ee

Selle CR-V põlvkonna üks viimaseid mudeleid. Uuena Eestist ostetud ja läbisõit tundub maanteeameti registri järgi vaadates ka õige. Visuaalselt heas korras auto on omasuguste seas enamvähem keskmise hinnaga.

Honda VTEC mootorid on tuntud oma vastupidavuse poolest ning autole on tehtud ka lisa korrosioonitõrje, seega ei tohiks rooste niipea kimbutada.

Kütusekulu mõttes illusioone endale luua ei tasu. Kaheliitrise bensiinika keskmist linnas alla kümne liitri küll ei saa. Kuna hinnaklass on soodne, siis anname seekord andeks manuaalkasti, mis linnamaasturi kontsepti tegelikult ei sobi.

Nissan X-Trail, 2008. aasta, läbisõit 106 000 km, 9690 eurot

Foto: Auto24.ee

Väga luksusliku varustusega X-Trail on uuena Eestist ostetud ja väga väikese läbisõiduga, mida kinnitab ka maanteeameti register. Garantiikorras on vahetatud käigukast.

Nissan X-Trail on üldiselt päris hea võimekusega ka maastikul, kui peaks vaja minema. 2,5-liitrine bensiinimootor on jõuline, aga lõivu tuleb maksta kütusekulu näol.

Kogu varustus, alates võtmeta sisenemisest ja parkimiskaamerast kuni panoraamkatuseni, on linnatänavate vääriline.

Toyota RAV4, 2010. aasta, läbisõit 62 300 km, 11 300 eurot

Foto: Auto24.ee

Linnamaasturite lugu on raske teha ilma, ilma et sees oleks ka üks Toyota RAV4. Kallimates vahemikes on neid pakkumisel kümnete kaupa, peamiselt kaheliitriste bensiinimootoritega. See aga on väga väikese läbisõidu ning diiselmootoriga RAV4, millel viimased neli aastat on olemas Eesti ajalugu.

Rikkalik varustus ja rohkelt hiljuti tehtud hooldustöid, võiks tagada päris muretu liikumise pikaks ajaks. Väiksem kütusekulu tuleb aga selle arvelt, et diiselmootor tahab natuke rohkem tähelepanu kui bensiinikas.

Huvitatutel tuleks siiski lahendada müsteerium, mis puudutab aastaid 2010-2014, kuna registri väitel on sõiduk uuena Eestis registreeritud, aga nende aastate kohta infot ei ole.

BMW X1, 2011. aasta, läbisõit 72 000 km, 17 500 eurot

Foto: Auto24.ee

Algselt oli plaan 5000 eurose sammuga valida välja 5 maasturit, aga elu tuli vahele ning et kahe hinna vahele liiga suurt auku ei jääks, leidsime keskele ühe rikkalikult varustatud BMW väikseima maasturi. Punane värv ja hele nahksisu on nii linnakeskkonda sobiv kui veel saab.

Väikse kere kohta on 130-kilovatine mootor lausa sportlik, samas ökonoomne. Läbisõidu väidab omanik olevat 100% õige, kuigi auto on toodud Saksamaalt ja Eestis alates 2016ndast aastast. Loodetavasti on müüjal võimalik seda ka tõestada.

Subaru Forester, 2015. aasta, läbisõit 27 000 km, 20 000 eurot

Foto: Auto24.ee

Eestlaste lemmikmaasturite hulka kuuluv Forester jäi sõelale tänu ilusale värvile ja väiksele läbisõidule. Sellises hinnaklassis saab isegi peaaegu aasta lõpuni kehtiva garantii.

Veokonks, mõlemad komplektid rehve ning päris hea maastikuvõimekus teeb sellest lausa praktilise auto. Tegelikud kütusekulu numbrid nii optimistlikud küll pole, kui kuulutuses toodud tehasenäitajad.

Alternatiivina võiks seikluslik inimene kaaluda seda Mini Countryman diislit, 2013. aasta, läbisõit 51 000 kilomeetrit ja hind 20 900 eurot.

Foto: Auto24.ee

Müüakse seda küll Lätis, aga BMW ametliku esinduse poolt, seega peaks kindel ost olema. Maasturiomadusi on palju eeldada, aga erinete hallist massist ja sõita on sellega linnas väga hea.

Lexus RX 450h, 2012. aasta, läbisõit 149 000 km, hind 24 990 eurot

Foto: Auto24.ee

Mõistlik inimene muidugi võtab oma 25 000 eurot ja ostab selle eest uue või väga vähe kasutatud pika garantiiga linnamaasturi, aga kui hing ihkab õuna väga palju kõrgemalt oksalt?

Lexused on üldiselt tuntud oma kvaliteedi ja vastupidavuse poolest ning RX mudeliseeria kvalifitseerub kindlasti juba luksulike linnamaasturite segmenti. Peamiselt müüaksegi RX’e hübriidina ja see on nende hulgast üks odavamaid.

Ilus pruun nahksisu ja facelift’i järgne välimus on kahtlemata boonus. Peal on ka kõik tänapäevane mugavusvarustus. Ainuke miinus on see, et auto pole uuena Eestis ostetud ning isegi mitte veel registris. Samas pakub müüja 3 kuud garantiid. Kes ei riski, see šampust ei joo, nagu öeldakse.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.