6 esmatähtsat varustust, mis tsiklisõidu mugavamaks ja turvalisemaks muudavad

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Mootorratas on kiire, ideaalne ummikutes ning loomulikult ka meelelahutuslik sõiduriist. Praktilisus ei ole ilmselt esimene sõna, mis kaherattalisega seondub. Mis on need kuus asja, mida iga tsikliomanik võiks omale soetada, et tsiklisõidule lisada praktilisust, turvalisust ning mugavust.

Kiivriside komplekt

Kiivriside komplekt lubab juhil teiste sõitjatega suhelda, teha telefonikõnesid ning võrdlemisi asendamatu varustus. Alternatiiviks on võimalus karjuda läbi kiivri ja loota, et sinu kaaslane sinu seljataga või siis teisel mootorrattal sind kuuleb.

Võib kasutada ka üldtuntud käesignaale. Näiteks bensiinipaagile patsutamine, mis tähendab, et peatselt on vaja bensiinijaama külastada. Kõhu suunas patsutamine võib tähendada, et kõht hakkab tühjaks minema või siis, et on vaja WC peatust. Kuna mõlemale murele saab samas kohas lahenduse, siis on see hea universaalne signaal.

Kui aga mured/mõtted lähevad spetsiifilisemaks, siis on vaja pöörduda tehnoloogia poole. Sidekomplektide hinnad on väga erinevad ja sellest oleneb võimaluste rohkus ning heli ja kõne kvaliteet. Kõige tuntumad tootjad on Sena, Cardo ja Scala.

Sena 20S peakomplekt

Võimalus on ka internetiavarustest tellida mõni odavamam, kuid sellega võib kaasneda üllatusi. Minu esimesel säästukomplektil olid väga halvad sisemised kõlarid. Lisaks olid seadme enda peal suhteliselt väikesed nupud, mida oli keeruline mootorratta kindaga tunnetada. Meie koostöö lõppes tänu plastikust antenni murdumisele, mille ma kiivrit käes kandes oma nahkriiete vastu ära murdsin.

Peale pikka uurimustööd internetis langes mu valiks Sena 20S peale. Seal on lisasid millest, ma ei osanud undki näha. Nimelt saad seadme peale koputades seadmega suhelda. Muidugi mitte nii vabalt ja laialt kui Apple assistent Siri-ga, kuid eelseadistatud käsud täidab Sena ilma probleemideta . Lisaks on Sena väljatöötanud äppi sinu nutitelefonile, kus saad lihtsate liigutustega ära seadistada oma grupi inimesed, paika sättida raadiojaamad ning lemmik telefonikontaktid.

Telefonihoidik

Selleks, et keset linna, fooritaga näha, kes sulle parasjagu helistab või kasutada GPSi, on väga kasulik soetada omale telefonihoidik. Valikus on nii üheeuroseid suurelt Hiinamaalt, kui ka saja euroni ulatuvaid lahendusi. Tõin nimetatud esile, kuna on kogemusi mõlemaga ja mõlemad töötavad suurepäraselt. Samas, väga odava puhul ei saa sa kunagi olla lõpuni kindel, et see saatuslikult hetkel lihtsalt ära ei murdu.

Veekindel seljakott

Eesti ilm on enamjaolt ettearvamatu ning ennustused ei pea sageli paika. Üldjoontes on seljakott mootorrattaga sõites peaaegu asendamatu, sest see on ainuke koht kuhu panna oma lõunasöök, tööarvuti või siis vahetusriided.

Kui aga juba seljakott, siis kindlasti vihmakindel. Tuleks eelistada spetsiaalseid mootorratturi seljakotte, sest need on mugavamad ning nad on mõeldud sõitmaks tuules, mis tähendab, et nad on aerodünaamilisemad ja ei hakka toimima purjena. Lisaks on seal ka vähem igasugu lahtiseid rihmu või nööre, mis tuule käes vastu kiivrit koputavad või maksale vitsa annavad.

Kõrvatropid

Tuulemüra võib olla kuni 105 detsibelli, kuulmiskahjustus võib tekkida alates 85 detsibellist. Rohkem vist polegi vaja öelda. Valikus nagu ikka kas spetsiaalsed mootorrattaga sõitmise tropid, mis lasevad läbi vajalikku nagu kõne, või siis odavamad mida saab näiteks apteegist. Spetsiaalsed mootorratturitele mõeldud kõrvatropid tulevad tihti peale erinevas suuruses ning võimaldavad valida täpselt õige suuruse sinu kõrvale. Lisaks tuleb kaasa anum, kus neid hoiustada, et kõrvatropid oleksid järgmiseks kasutamiseks puhtad.

Kotid/kohvrid

Juhuks kui seljakotist jääb väheks, siis on erinevad tootjad välja töötanud võimalikult mitmekesise kottide ja kohvrite valiku. Matkaratastele on enamasti alumiiniumist kohvrid, custom ratastele nahast kohvrid ning klassikalistele ja sportlikemale ratastele riidest.

Ise olen kasutanud pikemateks otsadeks oma sportrattal riidest kotte, kus kaks küljekotti on omavahel ühendatud ning visatakse üle tagumise istme ja tagumise istme peale.

Kui ühel keskmisel seljakotil on mahutavust 20-30 liitrit, siis nende kottide mahutavus on 2 x 23l + 30l. Tihtipeale lisan ka seljakoti, kus on väärtuslikum vara, et seda oleks lihtne kaasa võtta.

Laadimine

Kui vahemaad võõras kohas kasvavad aina pikemaks ja pikemaks tekib vajadus laadida telefoni või muud elektroonikat, siis tuleks rattale lisada laadimisvõimalus. Müüakse ka isetegemiskomplekte, kui aga mutritekeeramine ei ole meelt mööda, siis tasub uurida asjaga tegelevalt asutuselt. Mina kasutan seda võimalust selleks, et tsikli abil laadida telefoni, kiivriside komplekti, akupanka ja telkimisvalgustust.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.