Autosõidu suurim lust on minu jaoks just manuaalkäigukasti kasutamine, pidev käikude vahetamine ning auto kontrollimine rooli ja kõigi kolme pedaaliga. Sõiduelamus ja -kiirus ei ole kindlasti võrdelises seoses. Muidugi on tore kiiresti sõita, kuid veel ägedam on nautida sõiduga tegelemist ning auto ja juhi ühist tööd.
Tehnikad ja oskused, kuidas kahe käe ja jalaga selle suure, valdavalt metallist, neljarattalisega toime tulla, tekkisid omal ajal vajadusest, sest paremat ega kiiremat moodust ei olnud. Tänapäeval on käsitsi käikude vahetamine muutumas kaduvaks kunstiks, mida viljelevad entusiastid, kes tahavad luua tugevamat sidet enda ja oma auto vahel.
Kand ja varvas, kand ja varvas
Käikude vahetamine üles pole ju midagi keerulist, selle saavad selgeks kõik autokoolilõpetajad. Tõeliselt huvitavaks läheb autosõit aga siis, kui on vaja alla vahetada ja seda veel pidurdades, kasutades nii-öelda kanna-varba tehnikat (inglise keeles heel-toe). Autol on pedaale kolm, kuid inimesel jalgu kaks, kui aga pidurdades on vaja käike alla vahetada, vajavad lühikese aja jooksul kõik kolm pedaali kasutust.