Eesti elektriautode laadimistaristu võib endale võita üllatuspakkuja, kel asjaga suured plaanid

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Elektriautode laadimistaristu ELMOFoto: Meelis Meilbaum/Virumaa Teataja/Scanpix

Juuni lõpus pani majandus- ja kommunikatsiooniministeerium avalikule enampakkumisele Eesti elektriautode laadimistaristu. Pakkumuste esitamise aeg on nüüdseks lõppenud ning Geeniusele teadaolevalt tunnevad taristu vastu huvi Elektrilevi ja Luku-Expert, kellest just viimane peaks osutuma võitjaks.

Teadaolevalt jäi Elektrilevi pakkumine 350 000 euro juurde, Luku-Experti oma aga 365 000 euro juurde, mis peaks teoorias tähendama just viimase võitu. MKM avaldab aga hanke ametliku võitja tuleval nädalal, pärast seda kui kõik pakkumused on detailselt üle kontrollitud ning tuvastatud, et kummaski pakkumises pole probleeme, mis annaks aluse nad kõrvale jätta.

Kuna aga esialgsed andmed viitavad pigem üllatusliku pakkuja võidule, siis on see tekitanud ohtralt küsimusi Eesti elektriautode kommuunis. Pangandussugemetega omanikega Luku Expert ise selgitas aga Geeniusele, et kuigi pealtnäha on nad üllatuslikud huvitundjad, siis tegelikkuses sobib laadimistaristu hästi nende firmale.

“Kui ma mõtlen selle peale, kuhu kogu lukumaailm on suundumas, äpipõhised süsteemid on siin samamoodi vähem või rohkem elektrit ja nutikust nõudmas, siis sünergiapunkti ma näen,” lausus firma juhatuse liige Riho Ever.

“Need ärid esimese hooga päris ühte jalga ja käsikäes ei käi, aga meie omanikud, kes seda investeerimist teevad, näevad oma portfellis selleks selget kohta. Luku-Expert oma olemasoleva know-how ja olemasoleva struktuuriga saab selgelt seda taristut hallata,” lisas ta.

Ever märkis, et firmal on olemas arengu ja innovatsiooni ambitsioon olemas lukkude vallas ning seda soovitakse rakendada ka ostetava taristu puhul. “Äri ühtis meie strateegiliste plaanidega,” lisas ta.

Mugavusteenused laadijate juurde

Taristu tulevikust rääkides märkis Ever, et esimese asjana on tarvis üle vaadata laadimispunktid ja uurida, kuhu on kohe tarvis teha investeeringuid. Samuti avaldas Ever mõtte hakata autoakude täitumist ootavatele inimestele pakkuma võimalusi aja sisustamiseks, viidates võimalikule teenuste ja toodete pakkumisele.

Samuti ei jää kõrvale ka tehnoloogilise arengu pool. Ever toonitas vajadust muuta laadimisprotsess kiiremaks ja kui tehnoloogia peaks kunagi sinna jõudma, siis ka juhtmevabaks.

Elektrilevi: soovime elektriautode arengut toetada

Teine pakkuja, Elektrilevi, näeb tulevikku elektriautodes. Elektrilevi juhatuse liige Taavo Randna sõnas Geeniusele, et firma analüüsis hanke kutset ja pakkumise tingimusi ja otsustas teha omapoolse pakkumise. “Elektrilevi soovib vaatamata tänasele väiksele elektriautode arvule valdkonna arengut toetada,” lisas ta.

“Elektritranspordi areng ja laadimisvõrgustik peavad arenema käsikäes. Elektrilevil on laadimisvõrgustikuga mitmeid kokkupuutepunkte. Avalikus kohas autode kiirlaadimiseks on vajalikud sobivad laadimisseadmed, elektrivõrgu olemasolu ja piisavalt võimsust. Mitmes Euroopa riigis on elektrivõrguettevõtted ka laadimistaristu pakkujaks,” lisas ta.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.