Eesti idufirma vähendas autoäppide loomist poolelt aastalt paari nädalani

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
High Mobility teeb platvormi, millega autode jaoks äppe teha. Pildild BMW elektriauto juhtimiseks mõeldud nutikella äpp. Foto: BMWblog

Rahvusvahelise analüüsi- ja konsultatsioonifirma Frost & Sullivan hinnangul on Eestist pärit idufirmal High Mobility suur potentsiaal oma tarkvaraga autotööstust muuta. Startup pärjati 2017 European Frost & Sullivan Award for Enabling Technology Leadership preemiaga.

High Mobility teeb tarkvara, mis on vahelüliks autotootjatele ja äppide kirjutajatele. Ühest küljest antakse autotootjatele kontroll selle üle, millistele autoandmetele ligi pääsetakse, mis annab neile uue käibeallika.

Teiselt poolt on High Mobility loonud emulaatori äppide arendajatele, mis toetab väga suurt hulka erinevaid automarke ja -mudeleid. Sellega saavad arendajad oma äpi iga automudeli jaoks sobivaks kohendada ja parima lõpptulemuse pakkuda. Erinevalt rivaalidest ei salvesta High Mobility ühegi sõiduki andmeid, mis teeb autotootjatele lihtsamaks äppide arendajatega töötamise.

Miks see hea võiks olla?

Frost & Sullivan uuringuanalüütik Ajay Natteri ütles, et High Mobility on oma SDK-st (tarkvaraarenduse komplekt – toim) teinud äppide arendajatele universaalse töövahendi. “Nende lahendus pakub arendajatele täislahendust, alates prototüüpimisest kuni arendajate kaasamiseni. Väga tähtis on nende enda loodud digitaalne emulaator, mis jäljendab erinevate automudelite tarkvara-taristut. See aitab arendajatel oma äppi testida väga konkreetsetel automudelitel, kuna autode API-d (programmeerimisliidesed – toim) erinevad tootjatel. See vähendab äppide turule jõudmise aega kuuelt kuult vähem kui kolme nädalani,” ütles Natteri.

Frost & Sullivani hinnangul aitab High Mobility lahendus autovaldkonnas koostöölahendusi luua – näiteks kindlustusandjate ja hooldustöökodade turvaline andmevahetus koos reaalaajas toimuva autentimisega. Sellega võiks kindlustusandjad koguda sõidukilt andmeid, neid analüüsida ja esitleda kliendile kindlustusmakse pakkumisi arvestades sõiduandmeid.

Teine võimalus on ehitada kaardita ja sularahata maksesüsteeme sõiduki ja parkimistaristu vahel. Kuna High Mobility toetab Bluetooth LE-ga äppide loomist, saaks need toimida ka internetiühenduseta keskkonnas nagu maa-aluses garaažis.

Kaval ärimudel

High Mobility on välja töötanud väga hästi toimiva käibemudeli, kus autotootjad maksavad firmale igal aastal kindla summa nende SDK kasutamise eest iga sõiduki kohta. Arendajatele pakutakse võimalust tasuta SDK-d kasutada, et uusi äppe luua, nemad maksavad vaid osa oma teenitud tulust.

Märksõnad: , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.