Eestis saavad nüüd autod ise häirekeskusesse helistada

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Avarii Tallinnas Järvevana teel. Foto: Erik Prozes / PM/Scanpix Baltics

9. veebruaril toimunud pressikonverentsil andis häirekeskuse peadirektor Kätlin Alvela teada, et Eestis on loodud võimekus automaatsete hädaabi- ehk eCall kõnede vastuvõtuks.

Koostöös siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskusega (SMIT) on häirekeskuses valminud võimekus vastu võtta automaatseid hädaabikõnesid ehk eCall kõnesid. Alates 31. märtsist 2018 varustatakse Euroopa Liidu liikmesriikides müüdavad sõidukite uued mudelid eCall süsteemiga ja riikidel tuli teha ettevalmistused nende kõnede vastuvõtmiseks. Eestis on see võimekus nüüd olemas.

Alvela sõnul võiks eCall kõne rakendumine aidata peamiselt olukordades, kus teade liiklusõnnetusest häirekeskusesse ei jõua.

“Juhul, kui õnnetusse sattunud sõidukis enam keegi ise abi kutsuda ei saa, tuleb täna loota, et õnnetus toimub kohas, kus on möödujaid, kes saavad kiirelt abi kutsuda. Tulevikus ei sõltu abi jõudmise kiirus enam ainult sellest, kas õnnetusel on pealtnägijaid, vaid see info jõuab häirekeskusesse automaatselt,” sõnas ta.

eCall on automaatne hädaabi teavitussüsteem, mis rakendub, kui sõiduk on  sattunud avariisse ja teeb automaatselt kõne häirekeskusele koos abivajaja asukoha ja muu vajaliku infoga. eCall seadme lisamine autovarustusse ei ole tarbija kohustus ja häirekeskuse sõnul tuleks kindlasti eelistada vaid konkreetse sõiduki tootja poolt paigaldatud eCall süsteeme.

eCall teenuse kohta saad pikemalt lugeda siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.