Eestisse jõudis uuenenud Mazda 6, mille suurimaks trumbiks on varustus

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Tarbijad kasutavad autode iseloomustamiseks peamiselt omadussõnu nagu “suur maastur” või “eelmisest natuke suurem punane pagasnikuga auto”, siis tootjad jaotavad autosid ametlikult segmentidesse, et nendes paremini orienteeruda.

Segmente tekib muidugi pidevalt juurde, arvestades, et soetada saab juba kupeemaastureid ja maastikuvõimekaid sedaane.

Mazdal on edusse usku

D-segment on aastaid olnud üks olulisemaid ning müüdumaid. Tegemist on siis keskklassi autoga, kuhu kuuluvad näiteks Škoda Superb, Honda Accord, Ford Mondeo, Opel Insignia ja ka Mazda 6.

Viimastel aastatel on see aga olnud sunnitud oma trooni loovutama, peamiselt linnamaasturitele. Mõned on oma D-segmendi üldse Euroopa turult ära viinud (Honda Accord ja kõlakate järgi plaanib seda ka Toyota Avensis).

Erinevalt teistest Jaapani tootjatest näeb Mazda D-segmendil piisavalt turgu ning arendab hoogsalt oma “kuute”. 6. septembril esitletigi ajakirjanikele uuenenud mudelit, mis on 6. generatsiooni edasiarendus. Kui nüüd seda kõike välja kirjutada, siis väga palju numbrit “6”, juhus?

Tehniline peenhäälestus

Mootorite osas on Mazda jäänud truuks vabalthingavatale SKYACTIV-G mootoritele. Neid on saada 2,0 ja 2,5-liitrise mahuga, hobujõudusid vastavalt 165 ja 194. Diiselmootorit meie regioonis ei pakuta.

Keskmine kütusekulu on väiksemal mootoril 6,2 ja 6,8 liitri vahele 100 km kohta olenevalt käigukastist ja keretüübist. Kuna tegu on juba uute, WLTP testides saavutatud tulemustega, siis peaks olema tegu päriselule sarnanevate tulemustega.

Tehniliselt on autos tehtud väga palju peenhäälestust nii mootori kui veermiku osas. Näiteks arvestatakse mootori õlitamisel hetkekoormust, mis tähendab, et väiksema koormuse korral saab õli vähem ning väheneb ka hõõrdetakistus. 2,5-liitrisel lülitab mootor stabiilsel maanteekiirusel kaks silindrit välja, et kütusekulu vähendada.

Kodo-disain ja uus interjöör

Välisdisainis on suurim muudatus esimeses otsas, kus geomeetriliste detailidega iluvõre on muutunud sarnaselt CX-5 linnamaasturiga suuremaks. Tavakasutajale on olulisem aga see, mis võeti ette interjööri ning varustustasemetega.

Väga oluliselt parandatud mürasummutust ja lausa seda sellisel määral, et auto on natuke raskem kui eelkäija. Esmane sõidutest kinnitas, et nii maantee- kui rehvimüra oli väga hästi isoleeritud.

Interjööri disain on selgelt erinev kui eelmisel mudelil. Ekraan on eraldi moodulina kolinud ülespoole ning keskkonsool on minimalistlik ja sirgjooneline. Kallima varustusastmega kaasneb esmakordselt Mazda6’l ka digitaalne näidikuplokk.

Rikkalik baasvarustus ning uued paketid

Mazda6 puhul ei ole väga odava baashinnaga mudeleid vaid kolm erinevat paketti: Vision, Luxury ja Signature.

See aga tähendab, et juba Vision paketi (24 700 eurot) baasvarustuses on olemas muuhulgas esiklaasinäidik koos liiklusmärkide tuvastussüsteemiga, adaptiivne kiirushoidik, sõiduraja hoidmissüsteem, 8-tolline puuteekraan, integreeritud navigatsiooniseade, rooliisoojendus ja esiklaasipuhastite jääsulatus ning eesmised ja tagumised parkimisandurid.

Luxury paketis, hind alates 32 500 eurot, lisanduvad näiteks ventileeritavad nahkistmed, 360-kraadi kaamera, Bose helisüsteem, tagumised äärmised istmesoojendused, 20 elemendist koosnevad maatriks LED-tuled ja palju muud.

Signature (34 350 eurot) toob juurde interjööritäiustusi salongis, millest kõige efektsem on pööratud nahast kate keskkonsoolil.

Hind on argument

Hind ja varustus ongi uue Mazda 6 tugevaim külg konkurentide ees. Kõige kallim versioon ehk automaatkastiga ning 2,5-liitrise mootoriga universaalkerega Signature maksab 35 050 eurot ja sinna saab juurde lisada erilise metallikvärvi 600 euro eest. Ongi kõik. Ei mingit keerulist konfigureerimist ja vigurdamist. Nii mõnegi konkurendi hind ületab tippvarustuses julgelt 40 000 euro piiri.

Mazda 6’ga saab juba praegu tutvuda salongis ning 8. septembril leiab Läike tee 32 aset ka suurem kliendipäev uue mudeli tutvustamiseks.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.