Eksperimendi lõpp: kuidas ma enda auto gaasipedaali tundlikumaks häkkisin

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Auto häkkimiseks peab looma ühenduse auto ja arvuti vahel. Foto: Ronald Liive

Loe ka eksperimendi algusest ning eestlaste lembusest autode modifitseerimise kohta.

Peaaegu kaks kuud tagasi jagasin Geeniuse autoportaali lugejatega oma isiklikku huvi ja kogemusi auto tarkvaralise modifitseerimise kohta, kutsume seda edaspidi häkkimiseks.

Uue auto omanikuna avastasin, et saan autol tarkvaraliselt aktiveerida funktsioone, mille eest automüüja küsib krõbedat hinda.

Saanud kinnituse, et häkkimine ei mõjuta auto garantiid ega kasko kindlustust olin väga aldis kõike seda huvitavat oma auto peal proovima. Minu õnneks võtsid minuga ühendust mitmed lugejad, kes olid väga abivalmid. Ühega neist kohtusin ühel ilusal suvepäeval Raplas.

Esimene katse ebaõnnestus

Vestlesime lugejaga autondusest pikalt, isegi liiga pikalt, oleksin äärepealt jäänud viimasest Virtsu-Kuivastu praamist maha. Vestluse käigus proovisime erinevaid lahendusi minu auto häkkimiseks.

Esimesena proovisime auto OBD-porti ühenduvat kaablit, mille teine ots käis USB abil arvutisse. Kuigi auto ja arvuti vahel sai ühendus loodud oli takistuseks kasutatava tarkvara vanus, mis ei lubanud minu 2018. aasta Škoda Karoqi häkkida.

Minu õnneks oli abivalmil lugejal varrukast võtta veel teisigi abivahendeid auto häkkimiseks. Nõndaks kasutasimegi lõpuks telefoniga Bluetoothi abil ühenduvat vidinat, mis võimaldas muudatusi teha üle äpi.

Hädast päästis välja Bluetoothi vidin, mis võimaldab autot häkkida läbi mobiili. Foto: Ronald Liive

Äpp ja auto viskasid erroreid, kas kõik on metsas?

Kuigi eksperdimendi eelnevates osades võis jääda mulje, et läbi mobiiliäpi peab arvestada iga muudatuse tegemise puhul lisaväljaminekuga, siis tegelikult annab seda ka vältida.

Selgus, et selleks kasutatavaid äppe ning Bluetoothi OBD-seadmeid on samuti mitmeid. Iga huviline saab nende seast endale meelepärase valida.

Meie kasutada oli äpp, milles kasutaja peab ise ühtesid ja nulle üle kirjutama. Enne sätete muutmist peab guugeldamise teel leidma õige ploki, milles soovitud modifikatsioon peitub.

Nende leidmine käis kiirelt ja lihtsalt. Kuna aega oli tõesti napilt langetasime otsuse, et proovime esialgu muuta gaasipedaali ja elektroonilise stabiilsuskontrolli (ESC) sätteid.

Kõik läks metsa! Äpp viskas erroreid ja auto ei allunud käsklustele. Kas nüüd ongi kõik läbi ja mul on kallis metallitükk, millega ei saa midagi teha? Ei!

Tegu on siiski arvutiga. Restart ehk taaskäivitus tehtud ja kõik oli tagasi algupärases seisus. Proovisime uuesti ja nüüd toimis kõik ilusti.

Lugejaga kohtumiselt sõitsin ära tundlikuma gaasipedaaliga

Vaid paari vajutusega kaotasime ära tehasepoolse nn unisuse, mis on gaasipedaalile sissekodeeritud ning aktiveerisime ESC off režiimi, mida tootja minu nelikveolisele autole niisama ei paku.

Kõik see toimus juba maikuu lõpus. Miks ma siis oma kogemuse jagamisega nii pikalt ootasin? Ikka seetõttu, et veenduda turvalisuses. Pärast muudatuste tegemist olen autoga teinud läbi roadtripi Lätti ja Leetu ning ka mõned Tallinna otsad, oma 4000 kilomeetri jagu maanteid. Ja teate mis? Mu autol on rattad all, rool ei ole otsast kukkunud ja ukselingid töötavad edasi.

Sellest hoolimata tasub autot häkkides säilitada kaine mõistus. Funktsioone ja võimalusi, mida sa reaalselt ei vaja, ei ole mõistlik aktiveerida. Mina aga võtan nüüd ette veel paar pisemat muudatust ja naudin oma autot veelgi rohkem.

Ja keda huvitab, siis Tarmo Tähepõld ei eksinud, kui kirjutas jaanuaris, et Karoq on ostmist väärt.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.