Üheks lahenduseks on VCDS, mis kandis vanasti nime VAG-COM. Tegu on tarkvaraga, mida toodab USA ettevõte Ross-Tech. Kuigi tarkvara on suunatud autodele diagnostika teostamiseks, siis see võimaldab ka auto ajus erinevaid plokke modifitseerida.
Kuna VCDS on vaid arvutisse installeeritav tarkvara, vajab see ka riistvara, mis suudaks arvuti ja auto suhtlust vahendada. Otse tarkvara loonud ettevõtte käest ostes jääb tarkvara ning kaabli maksumus minimaalselt paarisaja euro kanti.
Huvitaval kombel leiab eestikeelseid müügikuulutusi, kus kaablit koos tarkvaraga müüakse ka märgatavalt soodsamalt.
“VCDS tarkvara kasutamine ei ole keeruline. Seal on erinevad plokid, neile vajutades avaneb täpsem vaade, mille alt saab ploki alla kuuluvaid funktsioone aktiveerida või välja lülitada. Aktiveerimiseks peab nulli muutma ühe vastu ning välja lülitamiseks vastupidi. Klassikaline programmeerimine, ühtede ja nullide jada,” kirjeldas auto modifitseerimist Geeniuse lugeja Sander.
Kui Sander kasutab just eelnimetatud lahendust, siis Kristjani käsutuses on Leedu firma Voltas IT arendatud vidin OBDeleven. Nagu nimi viitab ühendub see auto OBD porti, aga erinevus on selles, et ühed ja nullid edastatakse juhtmevabalt Bluetoothi abil Androidi mobiiliäpist.
“Kasutan OBDelevenit kuna see on mugavam ja lihtsam. Seal ei pea üldse mõtlema, et mida ja kuidas pean tegema, vaid saan äpis erinevaid funktsioone valida ja neid vastavalt enda äranägemisele modifitseerida. Erinevus on küll see, et kui VCDS puhul on tegu ühekordse väljaminekuga, siis mugavaim variant OBDelevenist eeldab äpis nn tokenite kulutamist, mida saab osta,” ütles Kristjan.
Protsessile aitavad kaasa edasimüüjate tehnikud
Mõlema variandi puhul tõid lugejad välja, et teatud funktsioonide puhul tuleb takistuseks parool, mis on mõnele plokile tehasest seatud. Parooli mõte on selles, et iga suvaline huviline ei hakkaks liiga keerulisi asju autol muutma.