Elektriautod satuvad rohkem õnnetustesse ja nende kindlustus on tihtipeale kallim

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Scanpix

Hübriid- ja elektriautod satuvad tavaliste autodega võrreldes rohkem õnnetustesse, ütles ühe Norra suurima kindlustusfirma juht kohalikule väljaandele.

Tavaliste autode all mõeldakse Norra puhul peamiselt diiselmootoriga sõidukeid. Helge Leiro Baastad, Norra kindlustusfirma Gjensidige juht, toetub oma väljaütlemises 2012.-2017. aastatel kogutud statistikale, vahendab Cleantechnica.

Põhjuseks pakutakse elektriautode kiirendust

Firmajuhi Baastadi sõnul satuvad elektri- ja hübriidsõidukid viiendiku võrra rohkem õnnetustesse, kuid ka kahjukulud on nende autode puhul tavaliselt 50% kõrgemad.

Õnnetuste rohkuses süüdistab ta peamiselt Norra valitsuse maksupoliitikat, mis elektriautosid vägagi soodustab.

Baastadi kolleeg Tom Andre Nilsen nõustub, lisades et elektriautode mootorid on palju äkilisemad ning kiirendus on plahvatuslikum kui sisepõlemismootoriga sõidukitel.

Seetõttu on suure kiiruse saavutamine lihtsam ja inimesed peaksid olema diislilt elektriautole üle minnes ettevaatlikumad olema, ütles ta.

Tesla Model S kindlustus on kõige kallim

Kõige hiljutisemad andmed USA Maanteede Ohutuse Kindlustusinstituudilt (IIHS) näitavad, et kõige kallimaks autoks, mida Ameerikas kindlustada saab, on Tesla Model S. Sellest kindlustuse hinna poolest järgmine on Mercedese S-klassi sedaan.

Tesla olukord on keeruline, kuna ühest küljest peaks juhiabisüsteem Autopilot õnnetusi ennetama ning kindlustusjuhtumeid vähendama, kuid teisalt võivad Teslade keretööde hinnad olla äärmiselt kallid. Aasia turgudel pakub Tesla klientidele ostuhinna sees ka kindlustust.

On tõsi, et elektriautode kiirendus on üldiselt tavalistest autodest äkilisem.  Elektriautodel on pöördemoment juba kohalt minnes olemas, samas kui sisepõlemismootoriga sõidukid peavad selle pööretega saavutama.

Samuti on tõsi, et tegelikult kindlustuse hinnad varieeruvad ning pakkumisi on vaja mitme erineva kindlustusseltsi vahel võrrelda, et endale sobivaim leida.

Lõpuks on ikkagi juht see, kes peab autot juhtima ning olenevalt auto võimsusele ka seda talitseda suutma. Olgu siis tegu elektri- või diiselmootoriga.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.