Elektriautode tootja Fisker patenteerib uue akude tehnoloogia

Fisker kavatseb patendeerida uue solid-state akude tehnoloogia muutes drastiliselt elektriautode sõiduulatust ja laadimiskiirust.

Autoblog.com vahendab, et Tesla varju jäänud Ameerikast Ühendriikidest pärit elektriautode tootja Fisker, on alustanud solid-state akude patenteerimist. Fisker väidab, et uued liitium-ioon akud pakuksid elektriautodele üle 800-kilomeetrist sõiduulatust ning nende laadimine kestaks kõigest minut. Samuti on solid-state akude valmistamine odavam ning tulekahju- või plahvatamisoht on märkimisväärselt väiksem.

Fisker EMotion

Ka teised ettevõtted on maininud sarnast solid-state akude tehnoloogiat. Nimelt plaanib Toyota enda solid-state akud tuua turule aastaks 2022.

Ka ettevõte Dyson, kes hiljuti teatas, et kavatsevad astuda elektriautode turule, on vihjanud sarnasele suunale oma uues autos, mis peaks ilmavalgust nägema 2020. aastaks. Fisker väidab, et nende uus akude tehnoloogia jõuaks masstootmisesse 2023. aastaks.

Aastaid tagasi tootis Fisker pistikhübriid sedaani nimega Karma, mille tootmist alustati uuesti Karma Automotive nimelise ettevõtte poolt. Lähitulevikus plaanib Fisker ehitada uue elektrilise sedaani nimega EMotion, mida tutvustatakse lähemalt tuleva aasta jaanuaris toimuval CES elektroonikamessil. Samuti tutvustatakse seal ka uut akude tehnoloogiat.