Ergo: klient teeb omal kulul järeleandmisi, kuid kindlustuselt nõutakse kõrgeimat kvaliteeti

Foto: Scanpix/Postimees/Toomas Huik

Selliseid juhtumeid on mõned korrad ette tulnud, kus ühe autoremonditöö puhul erinevad hinnapakkumised kordades, tõdes Ergo transpordikahjude osakonna juht Rain Tomingas.

“Kuid sageli on see tingitud just asjaolust, et klient ise remonti tellides on nõus jätma pisimaid vigasid kõrvaldamata või valmis tegema kvaliteedi osas järeleandmisi, näiteks jätma mingid asjad remontimata või vahetamata või kasutama madala kvaliteediga varuosasid,” märkis Tomingas.

“Samas, kui tööde eest tasub keegi teine, näiteks kindlustus, siis nõutakse kõrgeimat kvaliteeti. Samuti on olnud olukordi, kus klient ise remonti tellides üritab remondi teostajaga kokku leppida sularahas mitteametlikku tasumist, mis aga kindlustuse poolt töö tellimisel on täiesti välistatud. Kõik see on otseses seoses ka remonttööde hinnaga,” selgitas ta.

Ergo riskijuht Kaido Naarits tunnistas, et nad on tänavu liiklus- ja kaskokindlustuse hindu tõstnud. “Jah, sel aastal oleme liikluskindlustuse hindasid tõstnud. Väljamaksed on kasvanud oluliselt kiiremini kui hinnad ning seltsid on juba mitmeid aastaid katnud vahet teiste kindlustusliikide arvelt. See aga ei ole jätkusuutlik.”

Kindlustushinnad on kallinenud

“Väljamaksete kasvu põhjuseks on eelkõige tõusnud isikukahjud, mis tulenevad suurenenud sissetulekutest. Samuti on tõusnud remonditööde hind, mille põhjuseks on suures osas autode kallimad varuosad. Konkreetse kliendi hinda mõjutab suurel määral ka tema liikluskäitumine. Suurema riskiga klientidel on hinnamuutus oluliselt tuntavam,” selgitas Naarits.

“Kaskokindlustuse hinnatõus on olnud pigem väiksem. Seal isikukahjusid ei ole. Uutele autodele pannakse külge lisaseadmeid, mis peaksid liiklusohutust tõstma, näiteks pimenurgaandurid, jalakäijatuvastused jm. Need mingil hulgal kahjusid ka vähendavad, kuid õnnetuse korral on keskmine kahju lisavarustuse tõttu suurem,” lisas ta.

Naarits nõustus autode müügi- ja teenindusettevõtete liidu (AMTEL) väitega, et kindlustusseltsid on liikluskindlustuse kahjudega ehk siis vastutuskahjudega täna miinuses. “Jah, liikluskindlustuse turg on negatiivne,” kinnitas ta.

Väiksemate kahjuhüvitiste korral oleks kindlustus soodsam

“Kindlustusmaksete suurused on väga tihedalt seotud välja makstavate hüvitiste suurusega ja väiksemate kahjuhüvitiste korral oleks ka võimalik pakkuda soodsamaid kindlustusmakseid,” tõdes Naarits.

“Täna on remondisummad aga marginaalsed isikukahjude kõrval. Remondisummad kindlasti mõjutavad kindlustusmakset, kuid see ei ole ainus ega ka olulisim tegur kindlustuse hinna arvutamisel,” lisas ta.

Rain Tomingas rääkis, et enamustel kindlustusfirmadel on välja kujunenud omad koostööpartnerid ja seda mitmel põhjusel: esiteks kvaliteet – kindlustusfirma jaoks on oluline, et töö oleks tehtud kvaliteetselt, et vältida hilisemaid vaidluseid sõiduki omanikuga ja tagada kliendi rahulolu.

Teiseks usaldusväärus ja jätkusuutlikus. “Nagu öeldakse, kes teeb sellel juhtub, ka kõige parematel remondifirmadel võib juhtuda eksimusi ja peale remonti selguda, et midagi on läinud valesti. Kindlustusfirma jaoks on oluline, et ettevõte, kes remondi teostas oleks valmis kõrvaldama enda süül tekkinud puudused ja valmis tegema seda ka siis, kui viga ilmneb mitmeid kuid hiljem.”

“Samuti on oluline, et ettevõte teeks seda mida lubab, ehk kui lubatakse remont teha teatud viisil, siis seda ka tehakse, mitte ei jäeta mingeid töid tegemata või mingid osad, mida lubatakse vahetada, vahetamata,” märkis Tomingas.