Ettevõtja lasi endale trenni tegemiseks pedaalidega auto ehitada

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Pedaalidega Audi A4 ehk FitCar PPV. Foto: kuvatõmmis.

Terviseteadlik Saudi ettevõtja lasi Hollandi inseneridel ehitada auto, milles gaasipedaali asendavad jalgadega vändatavad pedaalid.

Nasser Alshawafi häiris igapäevane kontorisse sõit, mille jooksul peab lihtsalt autos istuma. Seetõttu pöördus ta hollandlase Oscar Brocades Zaalbergi ja tema disaini- ja insenerifirma BPO poole palvega luua auto, kus saab trenni teha.

Valikutena pakuti ka süsteeme, kus saaks sõuda või treenida lihaseid, kuid lõpuks jäädi pedaalide juurde, kuna see tundus kõige looglisem.

Tavaline auto tuli korralikult ümber ehitada

Prototüübi ehitamisel võeti kõigepealt ette Smart, mis kiirendas pedaalidega päris kiiresti, kuid oli liialt kitsas. Brocades Zaalbergi sõnul ei ole paljudes autodes pedaalide väntamise jaoks ruumi. Sobiva kandidaadina valiti välja Audi A4, mille kõrgem armatuur sobis hästi.

Asendada tuli lisaks gaasipedaalile ka rool, sest tavaline rool oli lihtsalt liiga suur. Gaasipedaali eemaldamine tähendas ka tarkvaras muudatuste tegemist, sest sõiduk saab aru, et midagi on puudu. Auto pidurdamiseks on ehitatud käega juhitav süsteem.

Hetkel on FitCar PPV prototüüp küll valmis, kuid pole maanteekõlbulik. Inseneri sõnul on ta autoga 180 km/h sõitnud ning see oli tõsine trenn.

Pedaalidega sõita pole üldse raske

Autoexpressi ajakirjanike sõnul on pedaalidega auto juhtimine üsna lihtne. Pedaalide kaks tundlikkustaset on mõeldud linna- ja maanteesõidu jaoks ja pedaalidega harjub kiiresti. Raskusi on pigem pidurdamisega, kuna käega juhitav pidurisüsteem on väga äkiline.

Brocades Zaalbergi sõnul võiks ideaalis olla võimalus ka pedaalid soovi korral kiiresti välja vahetada, kui inimene näiteks ära väsib. Samuti saaks ruumiga paremini ümber käia, sest praegu võivad jalad pedaale vändates vastu põrandat ja roolisammast käia.

Hetkel pole FitCari tulevik veel teada, kuna vähemalt Hollandis see seaduslikult teedel sõita ei või ning auto edasine käekäik jääb suuresti sõiduki tellija, Nasser Alshawafi teha.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.