Ford testis tehnoloogiat, mis muudaks tulevikus liikluse valgusfooridest vabaks

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Fordil on käsil projekt, mille raames testitakse omavahel ühenduses olevate autodega sellist liikluskorraldust, kus sõidukid ei peaks kordagi peatuma näiteks punase tule taga ootamiseks.

Idee taga on jalakäijate liiklemine – inimesed ei pea isegi väga tihedas liikluses enamasti peatuma, et kedagi läbi lasta, kuna suudavad jooksvalt ennustada ja aimata, kuidas teised liiklejad liiguvad. Selle jaoks kasutab Ford autolt-autole (V2V) tehnoloogiat, mille abil sõidukid saavad koordineerida ja ennustada enda ja teiste liikumist.

Kuidas see töötab?

Sõidukitesse paigaldatud süsteemid edastavad masinate asukohta, liikumissuunda- ja kiirust. Samuti suudavad süsteemid ette näha lähenevat ristmikku ja teiste sellele lähenevate sõidukite trajektoori. Seejärel soovitab süsteem juhile optimaalset kiirust, et ristmikult turvaliselt ja  peatumata läbi sõita.

Ford testis Suurbritannias tehnoloogiat, mille abil saab liikluses peatumist täielikult vältida.

Möödunud nädalal demonstreeriti projekti Suurbritannias Milton Keynesi tänavatel – uuring on osa Suurbritannia valitsuse poolt rahastatud programmist, mille eesmärgiks ongi juhte sõitmas hoida ning vältida ebavajalikke peatusi ristmikel.

Selline lähenemine peaks vähendama õnnetuste arvu ja suurendama efektiivsust. Uuringu kohaselt veedab keskmine Suurbritannia juht aastas kaks tervet päeva fooritulede taga oodates. Lisaks sellele toimuvad kuni 60% liiklusõnnetustest just ristmikel. Peatumiste vältimine aitab säästa aega ja tegelikult ka kütust, kuna juhid ei pea peatuma ja uuesti kohalt kiirendama.

Tulevik tõotab lihtsamat ja ohutumat liiklust

Hetkel on uuringus osalevate sõidukite rooli taga siiski juhid, kuid tulevikus võiks sellisest tehnoloogiast lõigata kasu ka isejuhtivad sõidukid. Ideaalis võiks sellise tehnoloogia kasutuselevõtt tähendada seda, et tulevikuliiklus on liiklusfooride ja -märkide vaba ning sõidukid saavad iseseisvalt ja ohutult teisi arvesse võttes peatumata liigelda.

Kaks aastat kestnud programmi raames esitleti lisaks ka sõidukite foorituledega sünkroonis hoidmise lahendust, mis aitab õiget kiirust soovitades juhtidel punase tule taga peatumist vältida, et “rohelise lainega” võimalikult sujuvalt kaasa minna.

Samuti demonstreeriti parkimiskohtade leidmise programmi ning lähenevate häiresõidukite hoiatussüsteemi, mis annaks juhtidele aegsasti teada lähenevatest hädaabisõidukitest, et neile tee vabaks saaks teha.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.