Fordil on käsil projekt, mille raames testitakse omavahel ühenduses olevate autodega sellist liikluskorraldust, kus sõidukid ei peaks kordagi peatuma näiteks punase tule taga ootamiseks.
Idee taga on jalakäijate liiklemine – inimesed ei pea isegi väga tihedas liikluses enamasti peatuma, et kedagi läbi lasta, kuna suudavad jooksvalt ennustada ja aimata, kuidas teised liiklejad liiguvad. Selle jaoks kasutab Ford autolt-autole (V2V) tehnoloogiat, mille abil sõidukid saavad koordineerida ja ennustada enda ja teiste liikumist.
Kuidas see töötab?
Sõidukitesse paigaldatud süsteemid edastavad masinate asukohta, liikumissuunda- ja kiirust. Samuti suudavad süsteemid ette näha lähenevat ristmikku ja teiste sellele lähenevate sõidukite trajektoori. Seejärel soovitab süsteem juhile optimaalset kiirust, et ristmikult turvaliselt ja peatumata läbi sõita.