Indrek Madar liikluspolitsei lausreididest: Kas ühe euro võib varastada, aga 25 eurot ei või?

Foto: Kristjan Teedema / PM / Scanpix Baltics

Liiklusekspert ja OÜ Autosõit juhatuse liige Indrek Madar ütles Autogeeniusele eilset politsei 12-tunnist reisi kommenteerides, et politsei peaks kogu aeg nii aktiivselt töötama. “See on ainus viis liiklejate korrale kutsumiseks” märkis Madar.

Eile tunde kestnud reidi kohta teatas politsei- ja piirivalveamet, et autojuhtide tegevusse sekkutakse ka iga väiksema rikkumise korral. See tähendab, et kui auto ületas kiirust kasvõi 1-2 km/h, peeti auto kinni. Nii mõnigi küsiks siinkohal, kas politsei mitte üle ei reageeri? Kas politsei püüab nii paberil näidata, et rikkumisi on palju ja seeläbi kogutud statistika aitaks lihtsamini riigi poliitikat politseile sobivas suunas käänata.

Indrek Madar sõltumatu liikluseksperdina ütleb seepeale, et politsei sekkumine oli hädavajalik ja kogu aeg peakski nii käituma.

“Küsimus on üldises moraalis, mida õigeks või valeks peetakse. Kas ma ühe euro võin varastada, aga 25 eurot ei või? Meil on reeglid, mille järgi me peame elama ning miks me võtame õigustatuks ületada kiirust +10 km/h ja arvame, et politsei selle eest ei karista?” küsis ta.

Küsimusele, kas lisaks trahvimisele võiks politsei ka teistsuguseid meetmeid liikluse parendamiseks kasutusele võtta, vastas Madar, et liiklusrikkujale võiks välja pakkuda, kas ta saab trahvi või läheb koolitusele. “Seda präänikut saaks pakkuda,” sõnas ta.

Sarnase liiklusoperatsiooni võiks Madara arvates korraldada ka turvavööta sõitjatele ja nutiseadmetes olijatele. Vahelejäänud suunataks siis näiteks parklates asuvate simulaatorite juurde, kus saab proovida, kui palju mobiiliga suhtlemine tegelikult autojuhi tähelepanu hajutab.

“See on lahendus, kus inimene saab läbi emotsiooni aru, kui ohtlik see tegelikult,” märkis Madar. Nii mõistetaks tema sõnul paremini, miks politsei mobiiliga rääkimist roolis ei soosi ja tahab selle vastu eksijaid trahvida.