Jüri Mõis: kesklinnas tuleb autode kiirused alla suruda

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Valimisliit Tegus Tallinn: Urmas Sõõrumaa ja Jüri Mõis Foto: Liis Treimann

Savisaare Valimisliidu ja Tegusa Tallinna esindaja Jüri Mõisa arvates tuleks kesklinnas autode arvu piirata kiiruste allasurumisega. Samas tahaks Valimisliit nelja aasta jooksul viia riigimaanteed läbi Tallinna.

Loe: Geeniuse autoportaal küsis suuremate parteide ja valimisliitude esindajatelt, mida nad kavatsevad võimule saades Tallinna liikluses muuta, vaata vastuseid siit.

Mõis ei arva, et Tallinna kesklinna tuleks kehtestada congestion tax-laadne meede Viimsi ja teiste lähivaldade sõidukitele. “Omavalitsuse piirid peavad olema ametnike jaoks, kodanikud ei peaks piire tunnetama. Autode arvu on kesklinnas vaja vähendada kiiruste allasurumise ja jalakäijate eesõiguste suurendamise arvel tallinlastele ja viimsilastele võrdselt,” selgitas ta.

Seega pooldab ta Tallinna peatänava projekti elluviimist, millega Narva maantee muudetakse jalakäijate ja ühistranspordi alaks. “Juurdepääs autodega on aga tehniliselt ikkagi vajalik, sellepärast ei saa niisama autoliiklust ära keelata, vaid see tuleb kuidagi võimaldada. Seega vajab antud küsimus kompleksset lahendust kõikide transpordiliikide jaoks.”

Riigimaanteed läbi Tallinna

Kui Savisaare Valimisliit ja Tegus Tallinn saavad pealinnas võimule, siis nad tahaksid nelja aasta jooksul läbi viia projekti Maanteeametiga, et riigimaanteed läbiksid tulevikus ka Tallinna.

“Maanteeameti seaduslikuks ülesandeks on liiklejate vajaduspõhise riigimaanteede võrgu väljaehitamine. Ka Tallinn peaks ühest otsast teise olema läbitav riigimaanteed mööda nagu Pärnu, Tartu või Narva. Proovime alustada maanteekoridoride riigile üleandmist Peterburi tee Tallinna linnas kulgevast osast. Linna läbivad osaliselt eritasapinnaliste ristmikega maanteed vähendaksid oluliselt tavalist tänavaliiklust ja parandaksid linnaosade vahelisi liikumisvõimalusi,” selgitas Mõis.

Lugejale teadmmiseks: linnavalitsusele annaks selline reform võimaluse teehoolduskulud maanteeameti kaela lükata.

Reidi tee tuleks ära teha

Reidi tee projekt tuleks tema sõnul praegusel planeeringu järgi ära teha, sest ka kohus otsustas hiljuti jaatavalt. Nüüd jääb vaid lahendada esilekerkinud probleeme, kui need on arenduse teostamise faasis veel võimalikud.

Reidi tee projekti raames mahavõetavate puude osas usaldab Mõis eksperte. “Usutavasti tehti loodusega õige kompromiss. Maailmavaateliselt meeldivad mulle noored tugevad kasvueas puud rohkem kui vanad, pehkinud ning kasvu lõpetanud puud. Seega olen asendusistutuse pooldaja. Linnapuud on alati istutatud puud,” rääkis ta.

Kalamaja parkimist aitab leevendada ühistranspordi kasutamine

Küsimusele, kas Kalamaja parkimisprobleemi aitaks lahendada see, kui sinna kesklinna tasulise parkimise ala laiendada, vastas Mõis, et Kalamajas on tema isiklike tähelepanekute järgi juba praegu 90% tasuline parkimine.

“Munitsipaalparklate tasuliseks viimine ei muudaks eriti midagi. Konkreetselt Kalamajja ei oleks isegi parkimiskohti massiliselt juurde vaja vaid innustada ühistranspordi kasutamist ja parandada selle kvaliteeti. Liiklust taasalustanud Kopli tramm peaks olukorda juba parandama,” märkis Mõis.

Märksõnad: ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.