Ummiku keskel olevad autojuhid pahandasid üksiku sadamatöölisega, kuna neil oli e-pilet 10 minuti pärast väljuvale laevale, kuid rea ees olevaid autosid edasi ei lastud.
Teisel pool tõkkepuid ehk laevale pääsemise ooteradadel valitses aga tühjus. Vähemalt üks reede õhtul väljunud praam läks Virtsust ära nii, et pardal oli veel ruumi sõidukitele, kuid need ei saanud lihtsalt tõkkepuudest läbi.
TS Laevad: kassade eelsel alal pole meil õigus liiklust korraldada
“Oleme probleemist teadlikud. Tihedamatel päevadel on sadamates suur koormus ja palju autosid, mis kõik ei mahu sadama-alale. Osaliselt saabuvad e-piletitega sõidukid, kas varasemale või siis hilisemale reisile – nende pilet kehtib üldjärjekorras, aga sadama-ala üldjärjekorra read on juba täis ning sellest tulenevalt tekib järjekord e-pileti sissepääsu ette,” kommenteeris TS Laevad juhatuse esimees Kaido Padar Geeniusele.
“TS Laevadel puudub õigus korraldada liiklust aladel, mis jäävad enne kassasid ja e-pileti sissepääsu. Tegemist on nö maanteega,” viitas Padar asjaolule, miks firmal pole kohustus korraldada liiklust tõkkepuu eelsel alal, kus sel nädalal kaos tekkis. “TS Laevad plaanib kohtuda erinevate osapooltega (maanteeamet, Saarte Liinid, politsei- ja piirivalveamet jms), et ühiselt antud probleemile mõistlikku lahendust leida,” lisas Padar.
Kaos ka eelmisel nädalavahetusel
Ka 7. juuli nädalavahetusel sai meedias kõvasti tähelepanu hiigeljärjekord, kus üldpiletiga ostjate saba ulatus mitme kilomeetri pikkuseks. Muhumaa ja mandri vahel laevaliiklust korraldava TS Laevad väitel ei ostnud reisijad ette e-pileteid, mistõttu ei osanud firma ette planeerida suurt nõudlust ega tellida liinile lisaparvlaeva. Samas väitsid mitmed reisijad, et neil oli e-pilet kindla väljumisajaga laevale, kuid sellele nad ei mahtunud. Geeniuse lugeja sõnul rääkisid laevatöölised, et 7. juuli segaduse taga oli aga üks tõkkepuu.