Kas korralise hooldusaja ületamine katkestab automaatselt garantii?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Elmo Riig, Sakala / Scanpix Baltics

Teate, milline on kõige parem auto? Tööandja oma. Hooldus- ja remondikulud, kindlustused, rehvid – kõik maksab keegi teine kinni. Paremuselt teisel kohal on garantiiga auto.

Kõige olulisemad argumendid uue(ma) auto ostuks ongi, et keegi pole jõudnud lõhnakuuse ja kesise isikliku hügieeniga pöördumatuid odöörseid kahjustusi tekitada ja kõik kotermannid ja koostevead peab tootja oma kuludega ära klaarima.

Erineva pikkusega garantiid

Te võite jätta lugemata paksu manuaali meediasüsteemi käsitlemise kohta, aga ärge mitte ühelgi tingimusel jätke lugemata garantii tingimusi. Need on erinevatel detailidel ka erineva pikkusega.

Valusad on juhtumid, kui heauskselt 12-aastast keregarantiid eeldanud omanik on jätnud märkamata klausli, et iga-aastaselt tuleb käia kerekontrollis (mis ei tarvitse olla sama, mis hooldus), muidu garantii ei kehti.

Hoolduse aega tuleb jälgida

Üks tingimus on kohustus käia ettenähtud läbisõidu või aja tagant margiesinduses korralises hoolduses.

Loogiline nõudmine, aga mis juhtub siis, kui olen selle tärmini kukkudes välismaal autoga? Või hoolduse aja sain nädala aja pärast, kuid Eesti teises otsas vanaema ootab külla kohe ning selle sõidu käigus ületab hodomeetri näidik etteantud läbisõidu?

Meie enda toimetuse liikmel läks väga napilt ning päästis vaid see, et oli vabatahtlikult kahe hoolduse vahel lasknud õli ära vahetada.

Uurisime erinevatelt Eesti automüüjatelt nende suhtumist hoolduse tähtaegade ületamise ja garantii katkemise osas.

Hingamisruumi on, aga see on väga konkreetne

Info-Auto, kes esindab Eestis Volvo ja Fordi sõidukeid, ütles, et hooldust saab teostada üks kuu enne või üks kuu peale kuupäeva, mis on sõiduki kohaselt määratud ajaliseks intervalliks eelmisest hooldusest või 1250 km enne ja pärast hoolduse teostamiseks määratud kilometraaži, sõltuvalt sellest kumb nendest piirangutest esmaselt täitub.

Kui aga mingil põhjusel pole hooldust võimalik teha Eestis, siis saab seda teostada kõigis margiesindustes sõltumata riigist.

Küll aga pole margiesindustel pole võimalik teha erikokkuleppeid, tootjate poolt on ette antud reeglistik, mida tuleb järgida. Seega 1251 kilomeetrit või 32 päeva peale ettenähtud aega tähendab tõenäoliselt katkenud garantiid.

Citroeni esindaja vastas, et neil on lubatud eksimisruum 1 kuu või 1000 kilomeetrit. Hooldust võib vajadusel sooritada ka teise riigi ametlikus margiesinduses, kuid kindlasti tuleb alles hoida arve, sest nad oma süsteemis mujal tehtud hooldusi ei näe.

Toyota konkreetseid numbreid ei nimetanud ja ütles, et garantii ei katke automaatselt kohe, kui ettenähtud hoolduseaeg on ületatud ning iga garantiijuhtumit käsitletakse individuaalselt.

Garantiitööst keeldutakse, kui auto korraline hooldamata jätmine on otseselt või kaudselt vea põhjusele kaasa aidanud.

Väike tolerants hooldusaja üleminemisel on arusaadavalt lubatud, aga kuna hooldust tuletatakse 1000-3000 km  varem meelde, siis oleks mõistlik see pigem varem kui hiljem teha. Võimalik on ka välismaal margiesinduse külastamine.

Peugeot puhul on lubatud 1 kuu või 2000 km ettenähtust üle minna. Lisaks ajalisele läbisõidule on ka hoolduse käigus tehtav väga oluline, et see järgiks kindlasti tootja ettekirjutust, mida ja millal tuleb vahetada, kas mootoriõli oli õige mark ja muud faktorid.

Kui hooldus teostatakse aga ületatakse eelpool toodud kriteeriumid, siis garantii tervikuna ei katke vaid tootja ei hüvita neid juhtumeid mis otseselt seotud hooldusega (näiteks mootor, turbo). Samas istmesoojendust see otseselt ei puuduta.

Kui aga sõiduki läbisõit on näiteks 90 000 km, probleemiks istmesoojendus, aga puudub igasugune info sõiduki hooldamises osas, on tootjal õigus garantiist keelduda.

Kogu Euroopas on Peugeot esinduses hoolduse tegemine lubatud, samuti Venemaal, Ukrainas ja Valgevenes. Eksootilisemates piirkondades, näiteks Aafrikas, ei saa samas garanteerida, et Peugeot esindus suudab teostada hoolduse Euroopa regiooni jaoks toodetud sõidukile kohaselt.

Tee faktid selgeks

Ilmselge aga vajalik meeldetuletus – loe läbi garantiitingimused ja iga kahtluse korral helista margiesindusse. Küsi kõik küsimused, mis sul on ja vajadusel mitu korda.

Garantii on su auto suurim väärtus, mis lisaks igapäevasele turvatundele mõjutab väga suurel määral ka järelturu hinda.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.