Kõik, mida pead teadma: mis peagi algava Valgevase tänava remondi käigus seal muutub?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Valgevase tänav Foto: Geenius Meedia

Juba sel kuul läheb remonti Kalamaja linnaelanike suur murekoht ehk Valgevase tänav. Remonttööde käigus muutub ka tänaval sõitmise kord, mida selgitas tee projekteerinud Roadplan OÜ projektijuht Edgar Berman.

Valgevase tänava taastusremondi eesmärk oli sõidu- ja jalgteede parandamine teekatte uuendamise teel ja liikluse rahustamine kogu lõigus. See saavutatakse näiteks seeläbi, et sõidutee on nüüd kitsam: nüüd 7,5 meetrit, varem oli see aga vahemikus 7,7 – 8 meetrit. Sõidutee arvelt laiendatakse sõidutee ääres paiknevat kõnniteed.

Berman lisas, et Valgevase 10, Valgevase 9, Valgevase 11 ja Valgevase 8a läheduses oleva ristmiku piirkonnas on sõidutee laiust vähendatud 5 meetrini, et vähendada sõidukite parkimist ristmiku piirkonnas ja et alandada autode liikumiskiirust.

Ristmiku ala on liikluse rahustamise eesmärgil projekteeritud tõstetud ristmikuna.

Tänav muutub jalakäijasõbralikumaks

Ristmiku lahenduses on arvestatud Kalevi tänava – Kotzebue tänava jalakäijate tee sihiga, mis tähendab, et sõidutee ületus ja ristmiku ala on tehtud võimalikult jalakäijasõbralikuks.

Projektiga on muudetud Valgevase 9 ja 11 ning Valgevase 8a ja 10 vahelised alad õuealadeks, kus jalakäijad, jalgratturid ja antud alale sattuvad üksikud autod liiklevad ühisel alal.

Berman märkis, et seoses kitsa kõrvaltänavaga ja paljude sissesõiduväravatega ei ole parkimiskohti eraldi tänavale joonistatud, märgitud on vaid parkimiskeelud.

Hooldustööde võimaldamiseks on tänava parempoolses servas parkimine keelatud esmaspäevadel kell 9:00 kuni 13:00 ja vasakpoolses servas teisipäevadel kell 9:00 kuni 13:00. Muul ajal on lubatud parkida mõlemas sõidutee servas ja sõidutee keskele jääb sõiduruumi ainult ühele sõidukile.

“Seega toimub sisuliselt isereguleeruv muutsuunaliiklus, kus vastutuleva sõiduki saab läbi lasta hoovi sissesõidu alade asukohtades,” märkis Berman.

“Laias laastus võib väita, et piki tänavat parkimiskohtade arv säilib tänasel kujul.” Suurim muudatus on toiminud eelmainitud ristmikul, kus parkimiskohti on jäänud tänasega võrreldes vähemaks.

Tänavale on liikluskorraldusvahenditega kehtestatud kiiruspiirang 30 km/h.

Siit näed detailsemat ülevaadet Valgevase tänava uuest liikluskorraldusest.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.