Biokütuste lisamise nõue tuleneb Euroopa Liidu direktiivist. 2017. aastani oli Eesti Euroopa Liidus viimane riik, kes biokütuse kasutamist tarnijatelt nõudnud ei ole. Näiteks Lätis peab mootoribensiinis ja diislikütuses olema biokütust 5% mahu ulatuses ja Soomes 15% mahu ulatuses. Läti on võtnud eesmärgiks suurendada seda osakaalu aastaks 2020 10%-ni.
Kas biokütuse sisaldusega kütus sobib kõigile mootorsõidukitele?
Paljudel sõidukitel on kütuseluugi juures märk, mille kohaselt ei soovitata biokütust tankida. See märk kehtib 100% biokütuse kohta ja võib seetõttu tarbijat eksitada. Autotootjad on kinnitanud, et kuni 5% etanooli mahusisaldusega mootoribensiin ja kuni 7% biokütuse mahusisaldusega diislikütus sobib kõikidele sõiduautodele.
Vaata siit täpselt, kas sinu auto võib biokütust kasutada.
Kütuste kvaliteedinõuded ei muutu. Nõuded tagavad jätkuvalt, et kõik kütused on kasutatavad läbi aasta, kaasa arvatud külmemate ilmadega talvel. Meie regioonis toodetakse ka talvekindlat biodiislit, mida kasutatakse laialdaselt näiteks Soomes ja Rootsis aastaringi.
Milline on mõju kütusehinnale?
Seaduse eelnõu ettevalmistamisel hindas ministeerium, et biokütuse lisamine võib omada esimesel aastal mootoribensiini hinnale mõju kuni 0,5 €senti/l ja diislikütuse puhul kuni 1,5 €senti/l.