TJA teeb kõikide õnnetuste asjaolude väljaselgitamiseks koostööd raudtee-ettevõtete ning PPAga, et jõuda iga juhtumi põhjusteni. Juhul, kui õnnetus on toimunud raudtee ülesõidu- või ülekäigukohal, kontrollitakse põhjalikult ületuskoha tehnilist ohutust, et veenduda raudteeinfrastruktuuri nõuetele vastavuses.
Õnnetusjuhtumite analüüs näitab, et ükski 2017. aasta õnnetus ei ole põhjustatud infrastruktuuri või veeremi tehnilisest rikkest, vaid liikleja hooletusest ning reeglite rikkumisest
Jätkuvalt on palju õnnetusjuhtumeid, mis leiavad aset inimeste viibimise tõttu raudteel selleks mitte ettenähtud kohas. 2017. aasta õnnetuste koguarvu on tõstnud ka raudteetöödel toimunud rongi kokkupõrked töömasinaga.
Kuidas ennast kaitsta?
TJA paneb inimestele südamele, et raudtee on kõrgendatud ohuga piirkond ja seal liigeldes tuleb olla eriliselt tähelepanelik ning järgida igati liiklusreegleid. Vanematel soovitatakse lastele pidevalt rääkida raudteega seotud ohtudest ning liiklusreeglitest.
Raudteel liikudes tuleb meeles pidada:
- raudtee on ohtlik piirkond juhul, kui eiratakse liikluseeskirja nõudeid;
- raudtee ületamisel ole eriti tähelepanelik ja eemalda kõik segajad (kõrvaklapid, nutiseadmed);
- nähes või kuuldes lähenevat raudteesõidukit, anna sellele alati teed;
- järgi liiklusmärke, heli- ja valgussignaale, tõkkepuu asendit ja reguleerija korraldusi.
- Raudteed ei tohi ületada:
- väljaspool ülekäigu- või ülesõidukohta;
- foori keelava tulega sõltumata tõkkepuu olemasolust või asendist;
- sulguva, suletud või avaneva tõkkepuu korral sõltumata foorituledest;
- reguleerija keelava märguande korral;
- viivitades.
- Halva nähtavuse ning libedaga tuleb raudtee ületamisel olla eriliselt tähelepanelik. Autojuhid peavad libedaga arvestama sõiduki pikemat pidurdusteekonda ning alustama tavapärasest varem sõiduki kiiruse vähendamist enne ülesõitu.