Kütusemüüja: Sooja kütuse tankimine võib autojuhile tuua kahju kuni 5 eurot tankimise kohta

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Alexela juhatuse liige Alan Vaht sõnas oma blogis, et liialt sooja kütuse tankimine võib autojuhile kaasa tuua rahalise kahju, seda kuni 3-5 euro iga tankimise kohta.

Vaht sõnas, et küsimus on selles, kas külmal talveperioodil müüakse tarbijale sooja paisunud kütust või juba mahtu kaotanud kütust. Mõlemal juhul ostab tarbija tanklast võrdses koguses kütust, kuid sooja kütuse tankimisel on kütusemüüja lükanud kütuse mahukahanemise ning sellest tuleneva rahalise kulu tarbija kaela.

50 liitrit ei ole alati 50 liitrit

Vahi sõnul avaldub suurim petta saamine juhul, kui tankida +20° C temperatuuriga sooja kütust talvel, kus välisõhu temperatuur on -20° C.

“Nimelt on tarbija kinnisilmi veendunud, et eelviidatud tingimustes 50 liitri bensiini tankimisel on tangitud kütuse koguseks 50 liitrit,” sõnas ta.

“Tõepoolest on see nii, kuid siinjuures tuleb arvestada, et tegemist on kütuse liitritega, mis on temperatuuriga +20° C ning on seega oma mahult paisunud. Jättes auto eelviidatud -20 kraadise välisõhu temperatuuri korral ööseks seisma, on bensiini maht kütusepaagis hommikuks vähenenud 2,4 liitri võrra. Tänastes hindades teeb see kaotuseks 3 eurot.”

Teine alternatiiv oleks tarbijal olnud külma -20° C temperatuuriga kütuse ehk juba mahtu kaotanud kütuse tankimine. Sellisel juhul oleks tangitud kütuse koguseks olnud samuti 50 liitrit, kuid arvestades, et kütuse ja välisõhu temperatuurid on võrdsed, jääb kütuse maht öö möödumisel muutumatuks ehk selle maht täiendavalt enam ei kahane.

Asi on kõikides tanklates erinev

Vaht märgib, et nii sooja kui ka külma kütuse müüja hinnapostil on hinnad võrdsed ning tarbija ei teagi, et sooja kütuse korral on ta saanud petta.

Sõltuvalt kütusemüüjast võib talveperioodil olla kütuse temperatuur ühes tanklaketis +20° C ning samal ajal teises tanklaketis -20° C. Kütuse temperatuur tanklas sõltub peamiselt sellest, milline on kütuse temperatuur terminalis kust kütus tanklasse tarnitakse.

Kütuse temperatuurile avaldab mõju ka tankla käibe kiirus. Kiire käibega tanklates, kuhu kütust tarnitakse igapäevaselt, müüakse antud kütus praktiliselt sama temperatuuriga kohe ka tarbijatele.

“Kinnitan, et Alexela tarnib oma tanklatesse ainult kvaliteetset kütust, mille temperatuur on tarnimise hetkel ligilähedane välisõhu temperatuuriga ning millest tulenevalt on kütuse mahukaotuse kulu arvestatud õiglaselt kütusehinda,” sõnas Vaht.

Blogipostitus on avaldatud autori loal.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.