Lugeja küsib: Miks mõõdab politsei kiirust Tartu maanteel 2+1 möödasõidualas?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Kiiruse mõõtmine Tallinna-Tartu maanteel. Foto: Dmitri Kotjuh / Jarva Teataja / Scanpix Baltics

Geeniuse autoportaalile kirjutab anonüümseks jääda sooviv lugeja (nimi toimetusel teada), kes tunnistab ausalt, et ületas kiirust. Aga see juhtus Tallinna-Tartu maantee möödasõidualas, mis peakski olema mõeldud selleks, et saaks turvaliselt aeglasematest autodest möödasõite teha.

“Sõitsin mööda Tartu maanteed ja ütlen kohe ära, et täiesti korralikult. Vabal teel võib-olla 92-95ga, et kellelegi jalgu ei jääks. Kui keegi sõitis ees aeglasemalt, siis hulle möödasõite ei hakanud üritamagi,” kirjutab lugeja.

“Pikalt olingi ühe maasturi järel, mis veeres nii 87ga. Ei hakanud mööda sõitma kuni pärast Põltsamaad tuli 2+1 ala. Maastur hakkas siin ka kõvasti kiirendama, ma arvestasin, et siin on ju ometi kõige turvalisem mööduda ja möödasõidul keris spidomeeter 140ni ära. Kohe pärast möödasõitu (see kõik oli ikka 2+1 kaherajalisel lõigul) hakkasin kiirust vähendama ja samal ajal nägin, et lõigu lõpus oli politseipatrull, kes mõõtis kiirus,” kirjeldab ta olukorda.

“Eeldasin, et saan trahvi, aga ei saanudki. Võib-olla jõudis kiirus siis tõesti langeda või jäin eessõitva auto varju. Aga aru ma ei saa, miks tervel Tartu maanteel mujal polnud ühtki patrulli ja nad olid 2+1 lõigul?,” tõstatab lugeja küsimuse.

Politsei: Liiklusohutus peab olema tagatud ühtmoodi igal pool

Tartu politseijaoskonna välijuht Vallo Tõnuvere ütles, et antud liikluspatrull tegi sel päeval järelevalvet erinevates lõikudes Tartust Põltsamaani ning fookuses ei olnud üksnes sõidukiirus, vaid jälgiti kompleksselt ka turvavöö kasutamist, manöövrite ohutust, kõrvaltegevusi, ka näiteks ratturite liiklemist ja muud. “Tegu ei olnud mõistagi ainukese liikluspatrulliga Lõuna-Eestis, neid oli teistel teelõikudel erinevates maakondades teisigi.”

“Liiklusohutus peab olema tagatud ühtmoodi igal pool – asulas sees ja väljas, kahe- ja neljarealisel teel, ülekäiguradadel ja mujal. Sinna hulka kuuluvad kõik asulavälised suuremad maanteed, ka 2+1 teelõik. Maanteel liigeldes võtavad juhid tihti liiga suuri riske möödasõidu näol ning politsei ülesandeks ses vaates on liiklust rahustada ja liiklejatele meenutada, et piirkiirus on kehtestatud põhjusega säästa inimelusid. Olenemata siis sellest, kas tegu on kaherealise maantee või möödasõidurajaga maanteega,” rääkis Tõnuvere.

Senine politseistatistika näitab, et ohtlikke kiirusületamisi on 2+1 teel samaväärselt palju nagu seda on muudel suurematel maanteedel.

“Võimalik, et teie poolt kirjeldatud möödasõidukiirust 140 km/h ei õnnestunud patrullil tol hetkel fikseerida, ent ka trahvi saamata tuleb ennekõike mõelda sellele, kui suurde ohtu sellisel sõidukiirusel möödasõitu tehes te end ja teisi panete,” lisas Tõnuvere.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.