Maanteeamet investeerib sel aastal teedesse 191 miljonit eurot, teekasutustasu töid ei mõjuta

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Mailiis Ollino, Pärnu Postimees / Scanpix Baltics

Sel aastal hakati Eesti teedel liikuvatelt raskesõidukitelt koguma teekasutustasu, kuid kogutud raha ei lähe sihtotstarbeliselt teeolude parandamiseks. Siiski, teedesse investeeritakse sel aastal kokku 191 miljonit eurot.

Maanteeameti finants- ja haldusosakonna juhataja Martin Lengi sõnul on eelarves planeeritud 53 miljonit eurot teede rekonstrueerimiseks ning  teine 62 miljonit eurot teede ehituseks.

2018. aastal laekub esimest korda riigieelarvesse ka teekasutustasu, kuid see ei ole otseselt seotud maanteeameti eelarvega. Laekumiseks on prognoositud 17 miljonit eurot.

Suurimad projektid sel aastal

Maanteeameti teede arengu ja investeeringute osakonna juhtivspetsialist Tõnis Tagger sõnas Geeniuse autoportaalile, et selle aasta suurimateks teeprojektideks on Tallinna ringtee Väo-Jüri lõigu rekonstrueerimine 2+2 maanteeks koos eritasandiliste ristmikega.

Lisaks sellele on suureks investeeringuks Tartu maantee Kose-Ardu-Võõbu uue 2+2 tee ehitus.

Ka Pärnu maantee Tallinna linna piir -Topi sõlm lõigu ehitus koos Veskitammi ristmikuga on sel aastal kavas.

Olulised arengud Laagris

Pärnu maantee Veskitammi ristmik võimaldab ohutu ja sujuva pöörde Laagri-Tallinn suunale võrreldes ajaliselt ja keskkonnaliselt koormava sundliikumisega Jälgimäe tagasipöörde kaudu. Kergliiklejatele ehitatakse tunnelid Pärnu maantee, Veskitammi tänava ja raudtee alla. Rekonstrueeritavad bussipeatused Laagri raudtee peatuse kõrval koos pargi-reisi parklaga võimaldavad kiire ümberistumise Balti jaama suuna rongile.

Ehituste eesmärk on Taggeri sõnul muuta liiklemine ohutumaks ja sujuvamaks, parandada keskkonnaseisundit ning soodustada piirkonna arengut. Objektide valikul lähtutakse liiklussagedusest, tee seisundist, liiklusohutuse tasemest, mõjust maakasutusele ja keskkonnale. Valiku kriteerium on sotsiaalmajanduslik tasuvus.

Tee ja ristmike ümberehitamise peamised tulemused on teekasutajate ajasääst, sõidukikulude kokkuhoid, liiklusõnnetuste ja keskkonnamõjude vähenemine. Tallinna ringtee ja Tartu maanteed  2+2 teed säästavad ka inimelusid ja vähendavad liiklusstressi raskeliikluse kolonnidest möödumisel.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.