Post liiklejaid kuidagi ei vigasta
Vilberg lisas, et kummipostide eesmärk on hoida ära vastassuuna kokkupõrke õnnetusi, mis enamasti on suure liiklussagedusega teedel riskiohtliku tegevuse tagajärg. “Antud lahendus takistab möödasõitu, ent painduvate kummipostide liikluslahendus võimaldab seisvast (hädapeatunud) sõidukist mööduda ning ristmikud ja mahasõidud ei nõua erilahendusi,” ütles ta. “Otsasõidu või muu intsidendi korral postid liiklejat kuidagi ei vigasta.”
Ta sõnul on kummipostid on elastsed ja hädavajadusel sõidukitega üle sõidetavad ning peale ületamist võtavad esialgse kuju. “Aeglasel ülesõidul postid sõidukit ei lõhu,” märkis ta.
Tegemist on uue lahendusega
Vilberg ütles, et tegemist on uudse liikluslahendusega, millega keelustatakse möödasõit ja eraldatakse vastassuunavööndi sõidukid teeteljel kummipostidega ning et selle lahenduse eeliseks võrreldes keskpiirdega on võimalus seisvast sõidukist mööduda ning ristmikud ja mahasõidud ei nõua erilahendusi.
“Antud meede on otseselt seotud hiljuti vastu võetud rahvusliku liiklusohutusprogrammi eesmärgiga vähendada raskeid liiklusõnnetusi,” ütles ta. Kummipostide eesmärk on muuta tee liikluskorraldus selliseks, et ära hoida eksimusi möödasõidul või vastassuuna sõidurajale kaldumist ning eksimuse korral oleksid sellega kaasnevad kahjud võimalikult väikesed.”
Kummipostide probleemidena tõi välja aga selle, et kuna liikluskorraldus on liiklejatele uudne, siis hetkel on suurim probleem, et liiklejad ei oska või ei julge takistuse tekkides üle postide sõita ja ohukoht on selle tõttu ummikute tekkimine.