Mart Kase: Kuidas kütusefirmad saaks kümme korda kuulsamaks ja teed ka korda

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Mart Kase

Sponsorlus on suurele brändile oluline teema ka aastal 2018. Tähtis on ühiskondlikult välja paista, tähtis on, et bränd tiirleks inimeste peades. Küsimus on, et kas tasub teha midagi lihtsat või midagi sisulist. “Lihtsus” ja “sisu” võivad olla skaalal kaks eri otsa.

Eelmine nädal sai avalikuks, et Nokia kontserdimajast saanud Nordea kontserdimaja on nüüdsest Alexela kontsertmaja. Tanklaketi nime lisamine Eesti ühele esinduslikumale saalile on lihtne turunduskombo.

Kõigile on arusaadavad pakkumised, et Alexela kontserdimaja teatud ürituste piletitega saab tanklaketis kütuselt või toidult soodustust.

Iseasi on loomulikult see, et kas see inimestele korda läheb. Kas inimene viitsib oma peas teha tehet tankla pluss artisti kontsert võrdub “mida äge bränd”?

Nädal tagasi valitses paljudel maateedel  kaos

Sel kevadel on kruusateede olukord Eestis pea kõikjal väga halb või lausa uskumatu. Ligi nädal tagasi oli Facebook pungil piltides ja videotest, kuidas inimesed ei saanud kodust välja või koolibuss ei saanud lapsi peale korjata või ka sellest, kuidas Eestis tekivad suhteliselt kergelt uutesse asfaltteedesse suured augud, sest kallurid veavad nendel teedel raskeid koormaid.

Foto: Arvo Meeks, Valgamaalane / Scanpix Baltics

Ühesõnaga, väiksemad teed on üle Eesti kohutavas seisukorras ning keegi neid väga parandama ka ei kipu, sest peale valdade liitmist on uutes omavalitsustes vaja kõigepealt tähtsa mudeli järgi kaardistada teede seisukord ja siis vaadata, mille jaoks raha jätkub.

Aga autod sõidavad iga päev ning pehmele kevadele võib järgneda märg suvi ja märjale suvele vihmane sügis. Eesti teed ei lähe niipea paremaks, kui kuskilt ei hüppa välja kiirkorras reageerivat sponsorit.

Sponsortee

Kui oled Eestis ringi sõitnud, siis vast oled märganud mõnd silti “Siit laudast tuleb Alma piim”? Suurema tee äärde on pandud farmide juurde sildid, kus on kirjas, et näe siin elavad lehmad ja meie piimakombinaat on kodumaine värk ja see kõik on väga nunnu.

Aga kui oleks nii, et sõidad mööda kruusateed Lõuna-Eestis suvel ning siis on selle ääres silt “Seda teed hooldab Sinu auto heaks Alexela. Meie lähim tankla asub Võrus”. Samuti võib olla näiteks Harjumaal silt “Olerex hoolitseb selle tee eest aastaringselt, et saaksite iga päev tööle ja kooli.”

Võimalusi on palju, tähtis on see, et tanklakett läheks kohe inimestele kordi rohkem korda, kui ta seisab hea ühe autodega seotud põhilise probleemiga Eestimaal.

Positiivne kajastus garanteeritud

Loomulikult tekib palju küsimusi. Brändi vaatevinklist, et no mida, kontsertmajas käivad igal üritusel tuhanded inimesed, aga mööda seda ühte väikest teed sõidab päevas maksimaalselt paarsada inimest, et suht mõttetu auditoorium.

Aga täna eksisteerib kõikvõimas PR, sellisest brändi teeparandusest saab teha vägevaid uudislõike ja artikleid, et vähe pole. Ka Marko Reikopi ja Ringvaate saab kutsuda teeparandust avama ning pärast saab üheskoos süüa kohaliku memme tehtud lõunat.

Tekib loomulikult ka küsimus, et kas omavalitsus peaks lubama erafirmal parandada ja hooldada üldkasutatavaid teid, aga miks ei peaks? Dokumente ja hankeid ja ehituskontrolli tuleb sellises olukorras just kiirendada, seda kõike selle nimel, et tükike Eestit saaks jälle korda.

Ühesõnaga, tanklaketid mõelge, mis ühiskondlik kasu on teile käegakatsutav. Teie kabanossid ja kohvitopsid on kõik ju ka toredad asjad, aga teil on võimalus teha miskit Eestis paremaks nii, et päriselt jääte inimestele meelde ja miks mitte ka südamesse.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.