Me ei tea, kas automootorite tulevikku valitseb elekter, vesinik või hoopis hõljukautod. Sisepõlemismootor tundub olevat ilmselgelt kaotaja. Mazda on aga kasutusele võtmas uudset Skyactive-X mootoritüüpi, milles kasutatav tehnoloogia võib dinosaurustest tehtud vedelikule kõvasti ajapikendust anda.
Aastaid arenduses olnud ja teisipäeval avaldatud uus mootor on Mazfa väitel isegi keskkonnasäästlikum kui elektrimootor. Seda siis well-to-wheel ehk puurkaevust auto rattani arvestuses, mis tähendab kogu tsüklit alates energiaallika maa seest väljavõtmist kuni selle energia rakendumist auto rataste liikuma panemiseks.
Bensiinimootor, mis on sama ökonoomne nagu diisel
Hästi lihtsustatult öelduna – Mazda on tööle saanud bensiinimootoris tehnoloogia, mis kasutab diiselmootori lahendust, kus kütus pannakse plahvatama rõhu abil. See toob kaasa diislitele omase ökonoomsuse (kuni 30% võrreldes praeguste bensiinimootoritega) aga palju puhtamalt. Heitmed on diiselmootorite suurim miinus, mis nende ökonoomsusest saadava keskkonnahoiu ära nullib. Sarnast süsteemi on ka teised autofirmad üritanud arendada, kuid nüüd on jaapanlased väidetavalt sellega hakkama saanud.