Mida tähendab see sinu jaoks, et kohustuslike sõidutundide hulk suureneb?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Pildil riikliku sõidueksami auto. Foto: Postimees/Scanpix

Peagi on muutumas maanteeameti eksamid, mille raames kasvab ka kohustuslike sõidutundide hulk. Kuidas mõjutab see muutus aga inimesi, kel on autokool muutuse jõustumise hetkel juba pooleli?

Maanteeameti eksamiosakonna juhataja Tarmo Vanamõisa selgitas, et uue määruse järgi reguleerib sõidutunde nende üldmaht ja oskuste kirjeldus, mida juhikandidaat peab omandama. Kui palju ühele või teisele oskusele aega kulutatakse, sõltub koolist ja juhikandidaadi arengust.

Enne määruse jõustumist kooli läinud juhikandidaadid õpivad hetkel kehtiva määruse alusel. Määrus jõustub, kui minister selle allkirjastab ning selle allkirjastamisel antakse koolidele vähemalt kolm kuud aega uuele süsteemile üle minekuks.

40-20-30

Kunagi oli kohustuslik enne sõidueksamile tulekut läbida 40 sõidukorda, mis kestsid 25 minutit.

Vanamõisa märkis, et kuna see oli ebaefektiivne, siis otsustati minna üle akadeemilise tunni süsteemile. Siis jäi alles 21 sõidutundi, mille pikkus on 45 minutit. Sellele liideti libeda- ja pimedasõit. Seetõttu jäi kohustuslikuks sõidutundide arvuks 23.

Vanamõisa sõnul on praegu üheks probleemiks, et kohustuslike sõidutundide läbimisega ei saavutata head tulemust ja sõidupraktikat jääb väheks.

“Kohustuslike tundide läbimisega omandatakse minimaalsed oskused, millest jääb ilmselgelt vajaka. See kajastub ka kehvades tulemustes, mida näitab suur korduseksamite arv,” lisas ta.

Meie koondloost võid lugeda, mis kõik muutub uuest aastast seoses B-kategooria juhiloa tegemisega.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.