“Hea plekimees küsib (kuupalgana – toim) pea 1500 eurot kätte ning firma maksab sellelt 1200 eurot riigi makse. Vähem korrektses firmas makstakse keskmist töötasu 400-500 eurot, kuid ega seal ei tööta plekksepp 400-500 euro eest – ta küsib ikka 1500 kätte ning sealt jäävad tuhande euro pealt maksud maksmata. Sealt tulevad hinnavahed ja need võivad olla küllaltki suured,” selgitas AMTELi tegevjuht Arno Sillat hinnaerinevusi remonditöökodades.
Kindlustusseltsid on kahjumis, töökojad saavad ka vähe raha
Sillat tõdes, et kindlustusseltsid väidavad, et nad on liikluskindlustuse kahjudega ehk siis vastutuskahjudega täna miinuses. “Samas pole töökojad rahul, sest nemad saavad väga madalat tunnihinda.”
Lisaks mustale palgamaksmisele mõjutavad remonditööde hinda investeeringud, mida üks töökoda on teinud ja teine pole. “Täna on näiteks keelatud EL-is värvida autosid lahustipõhiste värvidega. Ühed on investeerinud, et vastata reeglitele ning see kes ei ole, siis loomulik, et tema üldkuludes on vähem ridu.”
Sillati arvates võib kergema esinurga avarii remont maksta umbes 10 000 eurot. “Ma eeldan, et tegemist on garantiilise autoga, seal on firma esinduses originaaldetailidega vahetus koos kõigi etteantud protsesside läbiviimisega.”
Tema sõnul sõltub detaili hinnavahest väga palju, sest väga paljudele autodele toodetakse B-grupi detaile, mis võivad olla on väga madala kvaliteediga ning siis ongi hinnavahe kordades.
“20-40% odavam hind võib olla veel kvaliteet, aga neli korda odavam hind ei ole kindlasti enam kvaliteet,” märkis Sillat. AMTEL kogub infot töökodade kohta, mis kasutavad odavaid detaile ja teevad ebakvaliteetset tööd, sest see on väga ohtlik heausksete klientide suhtes.