Miks odava alghinnaga uus auto tegelikult ostes nii palju kallim on?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Opel Insignia interjöör reklaamfotol.

Autofirmad reklaamivad oma uusi sõidukeid alati hinnaga, millel on ees väike klausel “alates”. Kui kallis on üks normaalne tavasõiduk tegelikult, kui loobuda askeetlikusest ja tahta ikkagi autot, mis pakub mugavust ja sõidurõõmu? Väga oluline on ka auto hilisem väärtus järelturul.

Võtsime ette mõned populaarsemad sõidukid ja hakkasime kodulehe hinnakirjade ja konfiguraatorite järgi kokku panema ideaalset, aga mitte tarbetult luksuslikku sõidukit.

Mis on tingimused?

Eks igaühel on “esmavajaduste” osas oma nägemus, aga kui ma juba võtan end liisinguorjusesse ja ostan uue auto, siis tahan, et see mind igal kilomeetril ka rõõmustaks.

Kindlasti ei vali ma kõige nõrgemat mootoriversiooni, aga ka sportmudelid jäid välja. Raudkindel eelistus on bensiini- või hübriidmootor, keretüübiks universaal või linnamaastur ja käigukast automaatne. Istmed võimalusel nahast.

Olemas peab olema adaptiivne püsikiirushoidja ning korralik helisüsteem asub ka prioriteetide listis suhteliselt kõrgel. Linnamaasturi valimisel pigem ikkagi nelikveoline. Pole ju palju tahetud?

Toyota RAV4 hübriid

RAV4 hinnad algavad alates 23 300 eurost. Hetkel on käimas küll kampaania, aga kasutame algseid hindu.

Mina, lähtudes ülaltoodud tingimustest valisin kuuest varustustasemest lausa viienda, Premium-nimelise, sest alles sealt alates saab valida nahksisu. Alghind nelikveolisel hübriidil 32 190 eurot.

Olulistest lisadest tellisin punase värvi (680 eurot), sest valged RAV4 hübriidid on saanud rahvaautoks. Siis muidugi panoraamvaate monitor ja parkimisabid, et oma punast autot turvata (umbes 1500 eurot) ja alarm (326 eurot). Lisaks veel igasugu matte ja muid abivahendeid.

Hind kokku 38 197 eurot. Hetkel jätsin välja navi (850 eurot) ja kärukonksu. Viimane on üle tuhande euro ja võib olla eraldi paigaldades odavam. Navi puhul oleneb, kas ka ilma selleta on suur ekraan või ei, seda saaks ilmselt müügimehega rääkides selgemaks.

Skoda Octavia Combi

Octavia universaalkerega versiooni alghind on 16 460 eurot. Alguses tegin konfiguraatoriga valmis 132-kilovatise sõiduki. Siis hakkasin uurima, et äkki võtaks mõistuse pähe ja lepiks 110-kilovatise autoga. Vahe on aga kõigest 600 eurot, seega loomulikult võtan võimsama.

Varustustase on Elegance, mille hind on alates 24 660 eurost, et sisaldaks kõik elementaarsed asjad ja siis olulisi asju juurde, palju asju.

Škoda konfiguraator on väga keeruline ja põhjalik, nii et võib-olla müügimehega autot komplekteerides saaks mõned asjad vähemaks, kuna on ka põhivarustuses olemas. Praegusel juhul on lõpptulemuseks 35 184 eurot.

Kalleimad lisad? Esmajoones võiks (kuigi ei tahaks) loobuda panoraamkatusest (990 eurot). Nahksisu lisab hinnale 1450 eurot ja elektrilised istmed ees veel 880 eurot. Elektrist võiks loobuda, nahast mitte. Ja siis adaptiivne vedrustus, mis võib olla on ka väike ülepingutus (950 eurot).

Alla 30 000 euro hinda saada on ikkagi väga keeruline. Oleneb muidugi, kui suure soodustuse müügimehelt välja räägid.

Peugeot 3008

Peugeot linnamaasturi valikus tuleb kohe alguses teha valik väga paljude varustustasemete vahel. Kõige odavam on 19 700 eurot. Eeldusel, et ma tahaks uusimat, 8-käigulist automaatkasti ja bensiinimootorit, hakkavad valikud kas 96-kilovatisest Active versioonist hinnaga 25 700 eurot või 130-kilovatisest Active’ist hinnaga 27 800 eurot.

Kuna hinnavahe on tuntav ja olles hiljuti sõitnud selle nõrgema versiooniga ning meeldivalt üllatunud, valin selle. Varustustaseme võtan GT-Line’i (28 700 eurot), sest seal on ühtteist juba olemas.

Hinnakirjaga mängimine näitab ära, et lõpuks suurt vahet pole, kas võtta kohe kõrgem pakett ja panna mõned asjad juurde või odavam ja palju asju juurde.

Peugeot puhul pean ennast eriti tagasi hoidma, sest esimesed hinnad suudan saada üle 40 000 euro. Teisel ja kolmandal korral ning korralikult endasse vaadates suudan saada lõplikuks hinnaks 37 967 eurot.

Millest veel loobuda saaks? Haagisekonksu pakett (640 eurot), nahksisu (1800 eurot) ja leppida paketis oleva poolnahksisuga ning viimaseks panoraamkatus (1290 eurot).

Sportlikust huvist panin kokku minu mõistes kõige-kõige askeetlikuma Peugeot. Ei mingit nahka ega head audiot ja lisaks veel palju olulisi puudujääke: 30 450 eurot.

Opel Insignia Sports Tourer

Opel Insignia uus põlvkond on osutunud väga heaks autoks, osta või endalegi. Selle konfiguraator on samuti väga mugav. Mugavus- ja abisüsteemid on tihti pakettidena, aga arvuti saab aru, kui oled valinud mõne asja topelt (eraldi linnuke + sisaldub ka mõne valitud paketis) ja eemaldab topeltlinnukese.

Madalaim stardipakett on 20 300 eurot. Mina alustasin Innovation varustusastmest ja ainukesest saadaolevast bensiinimootorist. Hind 25 900 eurot. Lisasin kõige vingema nahksisu (2150 eurot) ja erinevaid pakette, millega kaasnes mulle kõik vajalik varustus pluss veel lisakski. Lõpphinnaks kujunes 34 415 eurot ja sealjuures ei pidanud ma eriti millestki loobuma või end tagasi hoidma.

Samas saaks müügimehega laua taga istudes ilmselt parema hinna, sest seal oli asju, millele ma tegin igaks juhuks valiku. Näiteks üks asi puudutas turvapatju ja mulje jäi nagu 300 euro eest saad oma autole ka turvapadjad, mis ei ole eriti loogiline.

Kokkuvõte

Kuna tegemist on isiklikel eelistustel põhineva looga, siis tõenäoliselt suudab keegi endale ka alla 30 000 eurot maksva auto komplekteerida, selles pole kahtlustki.

Muidugi saab alati ka päris mitu tuhat eurot allahindlust, seega maagilise kolmega algava piiri suudaks võib olla ka mina alistada, aga mul puudub sellesse usk, sest siis võtaks juba ka teise komplekti rehve ja muid asju, mida liisingumaksesse hea ära peita.

Fakt on aga see, et reklaamis näidatavad nahksisude ja eridisainiga pakettidega autod, kus kõik ägedad kellad-viled küljes, hinnad ei ole kindlasti seal lähedalgi, mis “hind alates” lubab.

Märksõnad: , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.