Miks Teslad Eesti võimsaimate autode edetabelisse ei jõudnud?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Kirjutasime sel nädalal Eesti kõige võimsamatest autodest, mille esikümnesse jõudsid masinad mootori võimsusega 481–625 kilovatti.

Terased lugeja küsisid, miks mõned võimsamad Tesla Model S elektriautod edetabelisse ei jõua, sest nende näitajad peaksid olema sama head. Jah, lihtsa aritmeetikaga saaks Model S-i nelikveolise mudeli kahe mootori tippvõimsuse kokku liites kätte üle 500 kilovati.

Vastus on aga üsna lihtne ja seoses sellega, et toetusime edetabelit tehes Eesti liiklusregistri andmetele. Registrisse ei kanta aga elektrimootoriga autode tippvõimsust, vaid nimivõimsus.

Geeniuse portaal lahkas seda teemat eelmise aasta novembris, kui valitsus kaalus kilovatipõhise automaksu kehtestamist. Maanteeameti tehnoosakonna juhataja Jürgo Vahtra ütles toona, et Tesla Model S puhul märgitakse liiklusregistrisse nimivõimsus, mitte mootori hetkeline maksimumvõimsus, mida püsivalt ei ole võimalik kasutada. Loe täpsemalt siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.