Mullu jättis 839 autojuhti esmase juhiloa “päris” lubade vastu välja vahetamata

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Esmase juhiloa omaniku tunnuseks on vahtraleht. Foto: Ronald Liive

Maanteeameti statistika kohaselt oli mullu suur hulk autojuhte, kes ei suutnud õigeks ajaks esmast juhiluba vahetada “päris” juhiloa vastu välja. Esmane juhiluba kehtib kaks aastat ning selle aja jooksul peab sooritama lõppastme koolituse, mis on juhiloa saamise eelduseks. Autokooli Motohunt õpetaja Raino Verliini sõnul on põhjus tõenäoliselt selles, et vajalik koolitus lihtsalt unustatakse ära.

Kõige rohkem lube jäeti vahetamata septembris

Maanteeamet ei koosta esmaste juhilubade vahetamise juhilubade vastu jooksvalt statistikat, mis tähendas, et andmete kogumine võttis ametil aega tervelt nädala. Geeniuse palvel koostatud statistika näitab, et enim jäeti lube vahetamata mullu septembris.

Kokku oli terve 2017. aasta peale 839 autojuhti, kes maanteeameti statistika kohaselt ei läbinud lõppastme koolitust määratud ajaks. Esmaseid juhilubasid vahetamata jätnud autojuhid peavad kiirelt reageerima, kui esmase juhiloa kehtivuse tähtajast on möödunud rohkem kui 12 kuud peab loa omanik taotlema esmast juhiluba uuesti ning sooritama selleks vajaliku teooria- ning sõidueksami.

KuuAutojuhtide arv
Jaanuar65
Veebruar56
Märts53
Aprill56
Mai56
Juuni82
Juuli79
August84
September86
Oktoober80
November82
Detsember60

*Allikas: Maanteeamet

Sõiduõpetaja: lõppastme koolitust ei saa läbi kukkuda

“Lõppastme koolitusest ei saa läbi kukkuda. See koosneb kolmest osast – 3×45 minutit loeng/e-õpe ning libedasõit ja 45 minutiline sõidutund. Probleem on selles, et inimesed ei tule lihtsalt kohale. Miks ei tule kohale? Sest unustatakse ära, et selline asi eksisteerib,” ütles Verliin.

Sõiduõpetaja väitel on lõppastme koolitus üsna mõttetu.

“See on ette nähtud ainult ühel põhjusel, libedarajad kuuluvad kahele firmale ja nemad on mingi hetk selle sinna sisse pannud ja nii ongi.”

Verliini arust võiks libedasõidu asemel, mis maksab umbkaudu 60 eurot, teha kolm sõidutundi ja liikluses oleks kõvasti vähem kõike seda, mida viimasel ajal meeletult palju näha on.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.