Need on Euroopa selle aasta kõige populaarsemad autod, kategooriate kaupa

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Scanpix/AFP Photo/ William West.

Autotööstus laieneb jõudsalt ning erinevad turuosad muutuvad pidevalt, olgu see siis tänu uute mudelite juurdekasvule või hoopis läbi tarbijate soovide muutumise läbi.

Käesolev aasta on poole peale jõudnud, mis tähendab, et on hea aeg vaadata üle Euroopa populaarseimad mudelid iga keretüübi kategoorias.

Soovid teada, milline on Euroopas enim müüdud linnamaastur? Või äkki hoopis kõige populaarsem väikeauto? Vastused on kohal.

Euroopa (ELi riikide) enim müüdud autod:

Linnaauto: Fiat 500 – 71 416 müüdud

Foto: Mihkel Maripuu/Postimees

Fiat valitseb linnaautode kategooriat, omades üle 30% kogu müügist selles sektoris.

Fiat 500 ei pruugi olla kõige suurema mahutavusega auto, kuid klientide jaoks paistab see linnas liiklemiseks olevat parim valik. Talle järgnevad ka Fiat Panda ja Volkswagen Up.

Väikeauto: Renault Clio – 113 953 müüdud

Clio jätkab oma võidukäiku, olles ka eelmisel aastal enim müüdud väikeauto. Renault Clio on enim müüdud auto Prantsusmaal, Portugalis ja Sloveenias.

Talle järgnevad Euroopa edetabelis veel Ford Fiesta ja Volkswagen Polo, kuid näiteks eelmisel aastal oli Renault Clio ja Fiesta müügivahe ligi 50 000 eksemplari.

Luukpära: Volkswagen Golf – 172 952 müüdud

Enim müüdud auto Austrias, Belgias, Saksamaal, Lätis ja Luksemburgis, teisel kohal enim müüdud Norras, Sloveenias, Šveitsis ja Suurbritannias ning kolmandal kohal enim müüdud Taanis, Iirimaal ja Rootsis.

Kahtlemata Euroopa lemmiku luukpära konkurentidel, talle järgnenud Skoda Octavial ja Ford Fiestal ei olnud tegelikult võiduvõimalustki.

Keskmine sedaan/universaal: Volkswagen Passat – 59 324 müüdud

2017. a Passati R-Line mudel. Foto: Volkswagen.

Volkswagen jätkab võidukäiku ka keskmise suurustega autode kategoorias Passatiga, mis oli ka eelmisel aastal oma kategooria tipus.

Teine koht kuulub Mercedes-Benzi C-klassile ja kolmandaks jääb Audi A4.

Kõrgema keskklassi auto: Mercedes-Benzi E-klass – 44 197 müüdud

E-klass on aidanud Mercedesel saada maailma suurimaks premium-keskklassi autotootjaks, võttes üle BMW Groupile kuulnud koha.

Teisele kohale jääb seega BMW 5. seeria ja kolmandaks Audi A6 mudel.

Luksusauto: Mercedes-Benzi S-klass – 5459 müüdud

Luksusautode kategooriat valitseb endiselt ja ilma eriliste üllatusteta samuti Mercedes, kelle S-klassi mudel on juba aastaid selles sektsioonis esikohta hoidnud.

Väikese üllatusena võib tulla aga BMW 7. seeria kolmandaks jäämine, sest hõbeda saab sel korral hoopis Porsche Panamera.

Väike linnamaastur: Renault Captur – 73 828 müüdud

Kõige kiiremini kasvav segment autotööstuses võib varsti muutuda vägagi oluliseks, seega tasub sellel silma peal hoida.

Väiksemate linnamaasturite esikohal on jällegi Renault, kes jätab enda selja taha Peugeot 2008 ja Dacia Dusteri. Kusjuures Renault Captur tuli esimest korda välja alles viis aastat tagasi.

Keskmine linnamaastur: Nissan Qashqai – 92 727 müüdud

Suurbritannias valmistatud Qashqai on oma “kodumaal” alles kolmandal kohal enim müüdud autodest, kuid Suurbritannia turg moodustab üle veerandi kogu Euroopa läbimüügist. Qashqaile järgnevad Volkswagen Tiguan ja Peugeot 3008.

Suur linnamaastur: Peugeot 5008 – 28 380

Nii teise koha omanik, Skoda Kodiaq kui ka oma kategooria liider, Peugot 5008, on tegelikult mõlemad suhteliselt uued tegijad. Kolmandale kohale jääb suuremate linnamaasturite alakategoorias Nissan X-Trail.

Kuigi linnamaasturite turg on tiheda konkurentsiga, on Peugeot suutnud iga linnamaasturi kategooria esikolmikusse suruda vähemalt ühe enda mudeli, mis on omaette saavutus.

Väike luksusmaastur: BMW X1 – 40 239 müüdud

Jällegi üks kiirelt kasvav turuosa, kuhu kuuluvad ka varsti tulevad Lexus UX, Mercedes-Benz GLB, teise põlvkonna Range Rover Evoque ja hiljuti välja tulnud BMW X2, Jaguar E-Pace ja Volvo XC40.

Hetkel valitseb väiksemate luksusmaasturite kategooriat aga hoopis kahe aasta vanune BMW X1, üle 40 000 müügieksemplariga. Teisel kohal on samuti vanaks jäävad Mercedes Benzi GLA ja Audi Q3.

Keskmine luksusmaastur: Mercedes-Benz GLC – 42 815 müüdud

Vaieldamatu luksusklassi liidri Mercedes-Benzi järel on keskmise suurusega luksusmaasturite kategoorias Volvo XC60 ja Audi Q5. Aastaid valitses seda klassi tegelikult Volvo XC60, kuid isegi uue põlvkonna müügile jõudmine ei takistanud Mercedese võidukäiku. Tegu on jällegi turuosaga, mis peaks üsna pea uute luksusbrändide poolt valmistatud mudelite näol täiendust saama.

Suur luksusmaastur: Volvo XC90 – 11 565 müüdud

Tõsiselt kallite ja luksuslike maasturite valikut valitseb Volvo XC90. Eelmise aasta liider ja tegelikult ka selle kategooria asutaja, BMW X5, peab jääma teiseks ning kolmandalt kohalt leiab end praegu Range Rover Sport.

Väike mahtuniversaal: Fiat 500L – 22 011 müüdud

Selle suhteliselt väikse turuosa teine koht kuulub Honda Jazzile ja kolmandaks jääb Dacia Lodgy. Fiat 500L on küll oma klassi liider, kuid vaadates hiljutiste aastate müügitrende, paistab, et väiksemate mahtuniversaalide aeg hakkab ümber saama, kuna inimesed hakkavad aina enam linnamaastureid eelistama.

Keskmine mahtuniversaal: Volkswagen Touran – 36 295 müüdud

Järjekordne võit Volkswagenile. Touran on praeguseks oma klassi enim müüdud mudel, sarnaselt eelmisele aastale, kus Touran samuti liidriks jäi. Talle järgnevad Renault Scenic ja Citroen C4 Spacetourer.

Suur mahtuniversaal/kaubik: Mercedes-Benzi V-klass ja Seat Alhambra – 9540 müüdud mõlemal

Suurte mahtuniversaalide kategoorias on hetkel esikoha heitluses viik, kuna nii Mercedese V-klassil kui ka Seat Alhambral on mõlemal sama müügitulemus.

V-klassi müügitulemused näitavad eelmise aastaga võrreldes 5% langust, samas kui Alhambra müügitulemused on ainult 2% halvemad kui möödunud aastal. Seega ei jää viik tõenäoliselt kauaks kestma. Poodiumile mahub ka Ford S-Max.

Väike sportauto: Mazda MX-5 – 5287 müüdud

Väga väikse ja ka pigem langustrendis oleva turuosa liider on hoolimata igaaastasest 10% langusest Mazda MX-5, kellele järgneb tema “nõbu” Fiat 124 Spider. Kolmandaks jääb Lotus Elise.

Keskmine sportauto: Audi TT – 5520 müüdud

Keskmise suurusega sportautode valikus on liidriks endiselt Audi TT, kelle kõrval jääb teiseks Porsche 718 mudel. Kolmandale kohale jääb aga hoopis hiljuti Euroopas saadavale tulnud Ford Mustang.

Suur sportauto: Porsche 911 – 7801 müüdud

Sportautode valiku esiridades on ilma igasuguste üllatusteta peamiselt klassika – MX5, TT, 911 – ja Porsche on neist kolmest kõige parema läbimüügiga. Müües üle 50% rohkem kui teised kaks mudelit, on 911 Euroopa enim müüdud sportauto. Suuremate sportautode kategoorias on tema järel veel Mercedes-AMG GT ja Ferrari 488.

Allikad:

Carsalesbase.com

Autocar

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.