“Kuna säästva energia valdkond on logistikavaldkonnas alles võrdlemisi arenev ala, siis on sobivate elektrisõidukite valik paraku veel üsna väike,” lausus Omniva pressiesindaja Janeli Ojaste.
Ta lisas, et elektrikaubikute sõiduulatus on hetkel selline, mis igale postiringile ei sobi, kuid siiski on leitud üksjagu linnaringe, kus sõiduulatus ei ole probleemiks ning millega elektrikaubik saab hästi hakkama.
“Üldiselt on elektrikaubikud siiski posti- ja logistikavaldkonna väga hea potentsiaaliga: erinevad laadimisrežiimid ja hea sõiduulatus võimaldavad sel sõita sujuvalt ja ökonoomsemalt nii linnas kui maal. Kahtlemata on ka elektrikaubikute ja -veokite turg selles vallas kiiresti arenev,” märkis ta.
Kaks sõidukit, Renault Kangoo ZE ja Lätis Riias töötav Nissan ENV200, on Omnivas testimiseks hetkel kolmeks nädalaks. Eestis asuv Nissan ENV200 on regulaarselt pakiveoga tegelenud juba juuni algusest saadik.
Testi tulemustele kindlaid kriteeriumeid pole seatud. “Pigem on autopargi keskkonnasäästlikkuse ning üleüldine taastuvenergia kasutamise suurendamine ettevõtte üldine suund. Ühtlasi näeme, et pikemas perspektiivis on elektrikaubikutele üleminek postimaailmas pigem reegliks kui erandiks,” lisas ta.