Parkimise eest tasunud autojuht sai väikese vea tõttu ikkagi trahvi kaela

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Fotod: Urmas Luik/Scanpix

Linnateatrit väisanud klient sai Ühisteenuste käest parkimistrahvi, kuigi parkimise eest oli tasutud, selgub tarbijavaidluste komisjonis lahenduse saanud juhtumist. Sealt selgub, et jagatud info oli eksitav ning sellest tulenes ka parkimissõnumis tehtud viga.

Kliendi väitel juhindus ta auto parkimisel Tallinna Linnateatri veebilehel avaldatud ja parklas asuval infotahvlil toodud parkimistingimustest ja märkis sõnumisse nii tsooni numbri P4 kui ka sõna LINNATEATER. Kuna klient külastas sel õhtul teatrit, saatis ta parkimise alustamiseks numbrile 1902 sõnumi sisuga „015MEB P4 LINNATEATER“ ning sai sõiduki parkimise alustamise kohta koheselt vastuse.

Teatrist tulles ja parkimist lõpetades sai ta sõnumi, et parkimise maksumuseks tsoonis LINNATEATER kujunes 2,17 eurot, samas avastas ta sõiduki kojamehe vahelt leppetrahvi summale 40 eurot, põhjenduseks “Parkimistasu maksmata”.

Klient esitas firmale vaide, mille alusel vähendati määratud leppetrahvi 40 eurolt 20 eurole, sest Ühisteenuste arvates ei olnud rikkumist sooritatud pahatahtlikult. Kuna klient oli mobiili teel parkimise eest ka faktiliselt tasunud, siis pöördus ta uuesti firma poole ja palus trahv tervikuna tühistada, kuid sellega ei nõustutud.

Lõpuks seisnes viga selles, et klient oleks pidanud sõnumisse märkima vaid sõna “Linnateater”. Kuna aga märgiti nii tsooni nimi kui ka eritingimus, siis arvas süsteem, et “P4” on osa auto registrinumbrist ning sellest lähtus ka segadus.

Ühisteenused pidasid trahvi õiguspäraseks

Ühisteenused peab oma vastuses määratud leppetrahvi õiguspäraseks. Sõidukijuhi hoolsuskohustus hõlmab ka kohustust veenduda, et mobiilsideoperaatorile saadetud sõnumisse sisestatud andmed ja mobiilsideoperaatori poolt edastatud kinnituses sisalduvad andmed on korrektsed.

Kui klient on saanud mobiilsideoperaatorilt vastu sõnumi, millest nähtub, et sõiduki registreerimisnumber on valesti sisestatud, tuleb parkimine ümber vormistada. Vastasel juhul ei ole võimalik parkimisõigust kontrollida ning parkimiskorraldajal tuleb väljastada leppetrahv.

Teenuse osutamisel on firma arvestanud asjaoluga, et parkida saaksid ka välismaise registreerimisnumbriga sõidukid, mistõttu edastab süsteem igasuguse numbri, mis antud väljale sõiduki registreerimisnumbrina on sisestatud. Info Tallinna Linnateatri külastajatele antavast soodustusest kajastub teatri kodulehel.

Komisjon: trahv tuleb tühistada

Komisjon leidis, et Eestis on tavapärane, et tasulistesse parklatesse on tingimuste kohta paigaldatud infotahvlid. Selline tahvel oli paigaldatud ka antud parklasse. Kõnealuses parklas asuval parkimistingimuste infotahvlil oli teave, et parkimise alustamisel tuleb sõnumisse kirjutada auto registreerimisnumber, tühik ning parkimistsooni nimi.

Tallinna Linnateatri publikule kehtivat soodushinnaga eripakkumist nimetatud tahvel ei kajastanud, selle kohta oli teavet võimalik saada teatri kodulehelt (kus on toodud näidise kujul ka saadetava sõnumi sisu).

Komisjoni hinnangul võis selline lahknev info võis soodustada kliendi eksimust tema poolt saadetud sõnumis.

“Kindlasti tulnuks Tarbijal olla tähelepanelikum vastussõnumi saamisel, kuigi sellest sõnumist ei nähtu, et parkimisel oleks tekkinud tõrge. Õige on küll see, et vastussõnumist võis näha sõiduki numbrile lisatud kahte märki (P4), kuid Tarbija edastatud sõnumist nähtuvalt ei olnud ka Kaupleja toimimine täpne,” leidis komisjon.

Kokkuvõttes otsustati trahv tühistada.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.