Klient esitas firmale vaide, mille alusel vähendati määratud leppetrahvi 40 eurolt 20 eurole, sest Ühisteenuste arvates ei olnud rikkumist sooritatud pahatahtlikult. Kuna klient oli mobiili teel parkimise eest ka faktiliselt tasunud, siis pöördus ta uuesti firma poole ja palus trahv tervikuna tühistada, kuid sellega ei nõustutud.
Lõpuks seisnes viga selles, et klient oleks pidanud sõnumisse märkima vaid sõna “Linnateater”. Kuna aga märgiti nii tsooni nimi kui ka eritingimus, siis arvas süsteem, et “P4” on osa auto registrinumbrist ning sellest lähtus ka segadus.
Ühisteenused pidasid trahvi õiguspäraseks
Ühisteenused peab oma vastuses määratud leppetrahvi õiguspäraseks. Sõidukijuhi hoolsuskohustus hõlmab ka kohustust veenduda, et mobiilsideoperaatorile saadetud sõnumisse sisestatud andmed ja mobiilsideoperaatori poolt edastatud kinnituses sisalduvad andmed on korrektsed.
Kui klient on saanud mobiilsideoperaatorilt vastu sõnumi, millest nähtub, et sõiduki registreerimisnumber on valesti sisestatud, tuleb parkimine ümber vormistada. Vastasel juhul ei ole võimalik parkimisõigust kontrollida ning parkimiskorraldajal tuleb väljastada leppetrahv.
Teenuse osutamisel on firma arvestanud asjaoluga, et parkida saaksid ka välismaise registreerimisnumbriga sõidukid, mistõttu edastab süsteem igasuguse numbri, mis antud väljale sõiduki registreerimisnumbrina on sisestatud. Info Tallinna Linnateatri külastajatele antavast soodustusest kajastub teatri kodulehel.
Komisjon: trahv tuleb tühistada
Komisjon leidis, et Eestis on tavapärane, et tasulistesse parklatesse on tingimuste kohta paigaldatud infotahvlid. Selline tahvel oli paigaldatud ka antud parklasse. Kõnealuses parklas asuval parkimistingimuste infotahvlil oli teave, et parkimise alustamisel tuleb sõnumisse kirjutada auto registreerimisnumber, tühik ning parkimistsooni nimi.