Peugeot 5008 vs Škoda Kodiaq: kumba seitsmekohalist linnamaasturit eelistada?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Peugeot 5008 avaldas meile muljet ennekõike oma disaini ja viimase peal elektroonikaga. Kui mõelda potentsiaalsele konkurendile, siis ikka ja jälle peame maanduma selle sama populaarse margi peale – Škoda. Ilmunud on neil samuti suuremat mõõtu linnamaastur, mis on ka 7-kohalise variandina saadaval.

Kuna proovisõidus oli 5008 tippvarustusega GT-Line, võtame kõrvale Škoda Kodiaqi Elegance varustuse ja vaatame, kumb paberil peale jääb.

Peugeot 5008 1.6 THP EAT6 automaatkast, GT-Line varustus

Mootor: 121 kW / 165 hj, 240 Nm, 206 km/h, 0-100 km/h 9,2 sek
Kütusekulu ja CO2: 7,5/5,0/5,8 (linn/maantee/keskmine), 133 g/km
Kere: 1561 kg tühimass, pikkus 4641 mm, laius 1844 mm, teljevahe 2840 mm, pakiruum 1060 liitrit (2150 liitrit allaklapitud istmetega)
Hind: 31 000 eurot (Elegance varustuse baashind)
Varustus: 18-tollised valuveljed, LED-esilaternad, automaatne kaug-ja lähitulede vahetus, pimedanurga jälgimis- ja aktiivne reajälgimissüsteem, automaatne kahetsooniline kliimaseade, 8-tolline puutetundlik värviekraan, 12,3-tolline digitaalne näidikuteblokk, püsikiirusehoidja kiirusepiirajaga, parkimisandurid ees ja taga.
Garantii: 5 a või 100 000 km

Škoda Kodiaq 1.4 TSI ACT, DSG automaatkast, Elegance varustus

Mootor: 110 kW / 150 hj, 250 Nm, 198 km/h, 0-100 km/h 9,9 sek
Kütusekulu ja CO2: 7,5/5,6/6,3 (linn/maantee/keskmine), 155 g/km
Kere: 1546 kg tühimass, pikkus 4697 mm, laius 1882 mm, teljevahe 2791 mm, pakiruum 650-835 liitrit (2065 liitrit allaklapitud istmetega)
Hind: 29 100 eurot (Elegance varustuse baashind)
Varustus: 18-tollised valuveljed, LED-esilaternad, automaatne kaug-ja lähitulede vahetus, võtmeta avamis/lukustamis- ja käivitussüsteem, automaatne kahetsooniline kliimaseade, 8-tolline puutetundlik värviekraan, püsikiirusehoidja kiirusepiirajaga, elektriliselt avatav ja suletav tagaluuk, parkimisandurid taga.
Garantii: 4 a või 120 000 km

Ja võitja on?

Kui arvestada 7-kohaliste linnamaasturitega, siis kindlasti peab mainima, et mõlemal mudelil tuleb see lisatasu eest: 790 eurot Peugeot ja 900 eurot Škoda puhul. Standardvarustuses on mõlemal autol omad plussid miinused: Škodal on võtmeta avamine, lukustamine ja käivitus ning elektriline tagaluuk. Peugeot’l aga pimedanurga ja sõidurea jälgimissüsteemid ning digitaalne näidikuteblokk. Kuna Peugeot on saadaval hetkel vaid esiveolisena, on võrdluses olev Kodiaq seda samuti. Vajadusel aga saab Škoda soetada ka neljaveolisena, kaasa arvatud sama 1,4-liitrine TSI ACT bensukas, mis oleks umbes 2000 eurot kallim.

Disaini poolest on Kodiaq natukene konservatiivsem nii seest kui ka väljast. VW-grupi toodanguga tuttavamad inimesed tunnevad enamik nupud, lülitid ja muud interjööridetailid kindlasti ära. Ei saa öelda, et Škoda interjöör ääretult igav oleks, kuid Peugeot’l on salong julgema ja modernsema disainiga.

Kas ilmub ka ilmselge võitja? Hetkel kahjuks mitte, sest palju oleneb ostja eelistusest. Kindlasti hakkab nägema Škoda linnamaasturit Eesti liikluspildis rohkem (juba praeguseks on Kodiaqe märgata omajagu), seega 5008 on tõenäoliselt eksklusiivsem valik. Samas jäi ikkagi kripeldama see väike ja liiga kauge rool Peugeot kabiinis, mis tegi sõidukogemuse natukene veidraks, kuid sellega võib ehk pikapeale ära harjuda.

Kui pidamine libedates tingimustes mängib suurt rolli, on ilmselge valik hetkel Škoda. Kui aga sobib ka esiveoline linnamaastur, siis tasub enne otsuse langetamist minna kindlasti mõlemaga proovisõidule. Äkki see rool ei olegi nii imelik?

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.