Sellest ei piisa, kui kordame lihtsaid hoiatusi stiilis „kõrvalised tegevused on out“. Kui kasvad üles nutimaailmas, siis kõik need seadmed ja uued tehnoloogiad ei ole enam kõrvaline tegevus, vaid põhitegevus. Kui telefoni näppimine on põhitegevus restoranis süües, bussipeatusesse kõndides, spordisündmust jälgides, siis ta on seda ka roolis.
Inimene on oma olemuselt selline, et kõik, mis teeb elu mugavamaks, võetakse kiirelt ja tagajärgi arvestamata või teadmata omaks. Liikluses saab see eluohtlikuks. Loomulikult jätkame ennetusega. Leian, et koolides peaks liikluskäitumisest rohkem rääkima.
Õnnetused jäävad juhtuma, kui autot juhib inimene
Võib-olla tõesti on lahenduse üheks osaks see, kui tulevased autod ei võimalda roolis nutiseadet kasutada või on telefonidel endil säärane funktsioon. Aga nii kaua kui selle kasutamine on vabatahtlik, pole suurt kasu oodata. Liikluses aitavad kiirusi alla saada just füüsilised muudatused, mitte pelgalt soovitused. Liiklusmärki saab eirata, aga teekünnist mitte.
Samas on igati abiks elektroonilised liiklusmärgid, mis võimaldavad muuta teelõigu piirkiirust: 90 km/h asemel hoopis 70 km/h. See peaks panema juhid mõtlema, miks on kiirus alla lastud, kas seal varitseb mõni oht?
Niisiis, autod on turvalised, inimesed paraku seda ei ole. Autod võivad olla nutikad ja targad, aga kui juht seda ei ole, siis ei pruugi sellest kasu olla. Kui tahame liikluses terveks ja ellu jääda, siis ikka ja jälle jõuame liikluskeskkonnani. Hüpe turvalisuse suunas saab tulla läbi liikluskeskkonna arendamise.
Mul on hea meel, et autod on turvalised. Samamoodi ei ole nutimaailm iseenesest saatanlik. Peame leppima sellega, et inimesed eksivad ja jäävadki eksima, aga teeme nii, et iga eksimus ei lõppe haiglaravi või surmaga. Õnnetused jäävad juhtuma, kui autot juhib inimene.
Mõtleme koos, kuidas inimesi paremini liiklusalaselt harida ja muuta meid ümbritsev (sõidukid, taristu) inimviga andestavaks.