Kuna rehvide omadustest sõltub autosviibijate ohutus, tuleks hoolega mõelda, et kas mõnekümne säästetud euro nimel tasub selliseid riske võtta. Kui sellegipoolest kaldutakse kasutatud rehvide ostmise poole, siis tuleks lasta need sõltumatul rehvieksperdil üle kontrollida.
Vastavalt vajadusele naast- või lamellrehvid
Naast- ja lamellrehvide vaheline debatt saab hoo sisse iga talve eel – ühed soovitavad naastrehve, teised lamelle. Tegelikult on asi väga lihtne – rehvitüübi sobivus sõltub autojuhi profiilist ja vajadustest.
Naastrehvidel on rehvi kummi sisestatud metallist pulgakesed, mis tagavad hea juhitavuse ja pidamise jäistes ning lumistes oludes. Nad sobivad suurepäraselt autojuhile, kellel on palju sõitmist maakohtades ja külavaheteedel, kus teed võivad olla lükkamata ja esineb jääd.
Naastrehvid on soovitatavad ka autojuhtidele, kelle sõidud sageli algavad varahommikul või kestavad hilisõhtuni. Nendel aegadel on temperatuurid madalamad, mis tähendab, et ka teeolud on raskemad. Naastrehve soovitatakse ka autojuhtidele, kellel on lühike autojuhistaaž ning kes ei tunne end talvistes oludest kindlalt. Naastrehvide negatiivseks omaduseks on suurem müratase ja lisaks fakt, et puhta asfaldi peal rehvid kuluvad kiiremini.
Lamellrehvid on talverehvid, millel ei ole naelu, kuid millel on spetsiaalne koostis, mustri sügavus ja mustrikuju selleks, et tagada talvistes oludes hea juhitavus ja pidamine. Lamellrehvid on suurepäraseks valikuks autojuhile, kes sõidab peamiselt linnas, kus teed on sageli hooldatud ja lahti sõidetud. Lamellrehvide positiivseks omaduseks on väiksem müratase, kuid peab arvestama, et nende pidamine ja juhitavus on jäistes oludes kehvem kui naastrehvidel.
Uuri rehvi omadusi
Euroopa Liidu regulatsioonid näevad ette, et tootja peab väljastama rehvi kohta hinnangu kolmest klassist lähtuvalt: kütusekulu, ohutus, müratase. Need hinnangud on suurepäraseks orientiiriks lõpliku otsuse tegemiseks kui valikuid on palju. Vaatame siinkohal neid lähemalt: