Polestari esimene mudel on siin: Polestar 1

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Nädala algul vihjatud ja täna avaldatud Polestar 1 on hübriidajamiga kupee, mis toodab kuni 600 hobujõudu.

Varasemalt Volvo mudeleid sportlikumaks timminud Polestar on avaldanud esimese mudeli enda nime alt – Polestar 1. Tegemist on hübriidajamiga sportkupeega, millest saab ainukene hübriidsõiduk automargi valikus ning esimene mudel on piiratud vaid 500 sõidukiga.

Hübriidajamil on kaks elektrimootorit, mis toodavad kokku 218 hobujõudu puhtalt tagaratastele. Elektrijõul liigeldes on sõiduulatus väidetavalt 150 kilomeetrit, tänu millele saab paljud igapäevased sõidud tehtud bensiinimootorit kasutamata. Rääkides bensiinimootorist, siis tegu on tüüpilise Volvo 2-liitrise jõuallikaga, mis toodab koos elektrimootoritega kokku 600 hobujõudu ja hämmastavad 1000 njuutonmeetrit väänet.

Polestar kinnitas, et kuigi tegemist on sportliku hübriidiga, on elektriline sõiduulatus suurim hetkel turul olevatest hübriidautodest. Just seepärast esitletakse Polestar 1’te kui elektrisõidukit, mis saab tuge sisepõlemismootrist, mitte vastupidi. Rootsi automark leiab, et nende esimene sõiduk pakub perfektset jõuallika lahendust sportliku grand touring kupee jaoks, mida saab kasutada pikemate vahemaade, kui ka lühemate ja sõiduelamust pakkuvate sõitude läbimiseks.

Veermiku osas on koostööd tehtud kaasmaalastega ehk Öhlinsi nimelise vedrustuse tootjatega. Polestari kupee on esimene produktsiooniauto, mis saab endale Öhlinsi uudse Continuously Controlled Electronic Suspension (CESi) tehnoloogia, hoides auto sõiduomadused tipptasemel.

Ka autokere valmistamisel pole rootsi sportautode tootja kokku hoidnud. Enamus paneelid on valmistatud süsinikkiust, säästes 230 kilogrammi, võrreldes tüüpilisemate materjalidega. Tänu madalamale kaalule on langenud ka sõiduki raskuskese, tagamaks parema auto käsitlemise. Välimus on selgesti inspireeritud Volvo kunagise kupee kontseptautost aastast 2012, kandes Volvo mudelitest tuttavaid disainijooni. Suureks erisuseks võrreldes Volvodega on muidugi ikoonilise logo puudumine esivõrelt.

Kuigi hind pole veel välja kuulutatud, on kindel, et Polestar 1’te saab soetada vaid kahe- kuni kolmeaastase kuumaksetega lepinguga – kohe autot välja osta ei saa. Igakuiste maksetega kaasneb auto kohale toimetamine ja ka regulaarsed teenindused Volvo esinduses. Polestar võtab tellimusi kuni 500’le autole vastu alates tänasest.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.