Rohelised: külmutame Reidi tee plaanid

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Eestimaa Roheliste juht Züleyxa Izmailova. Foto: Erik Prozes

Praeguse planeeringu järgi ei tuleks Reidi tee projekti kindlasti ära teha, sest pakutud lahendus ei ole tulevikku orienteeritud. Plaastriga peavalu ei ravi, tõdes erakonna Eestimaa Rohelised Tallinna linnapeakandidaat Züleyxa Izmailova.

Loe: Geeniuse autoportaal küsis suuremate parteide ja valimisliitude esindajatelt, mida nad kavatsevad võimule saades Tallinna liikluses muuta, vaata vastuseid siit.

“Reidi tee projekti võiks külmutada ja selle asemel investeerida raha nutikatesse transpordilahendustesse,” lisas ta.

“Reidi tee ja Haabersti ristmiku vahel saab tõmmata mitmeid paralleele. Mõlema projekti puhul on keskkonnamõjude hinnangud praktiliselt tegemata ja kohalikke elanikke otsustusprotsessi ei kaasata – heal juhul vaid teavitatakse,” sõnas Izmailova.

Paraku ilmestab tema sõnul linnavalitsuse tegevust tihti taoline ükskõikne, looduskeskkonda ja kohalike inimeste huvisid teisejärguliseks seadev suhtumine. “Seega ei, loomulikult ei ole vaja neid puid maha võtta.”

Samas on Izmailova kindlalt Tallinna peatänava projekti poolt, kus Narva maantee muudetakse jalakäijate ja ühistranspordi alaks. “Tehti korralik konkurss ja valiti parim töö, millega on ka üsna kaugele jõutud. Järgmisel aastal algab ehitus ja see on tore. Peatänava projekt on üks paljudest headest mõtetest, kuidas muuta Tallinn inimsõbralikumaks linnaks ning mugavamaks jala ja jalgrattaga liiklejatele. Ühtlasi aitab peatänav linnaruumi sidusamaks ja kompaktsemaks kujundada,” selgitas ta.

Nutikas ühistransport ja autojagamisteenus

Kui rohelised saavad Tallinnas võimule, siis linnapeakandidaadi sõnul on kõige olulisem asi liikluse ja transpordi valdkonnas ühistranspordi nutikaks muutmine nelja aasta jooksul.

“Õmblusteta” ehk seemless üleminek ühelt liigilt teisele ning transpordisüsteemi andmed avalikuks, et linnakodanikud saaksid ise oma elu lihtsustamiseks uusi rakendusi luua. “Selle juurde kuulub ka autot vajavate tallinlaste muresid leevendav odav ja nutikas autojagamisteenus. Paljud inimesed ei soovi endale päris oma autot soetada, aga vahel võib ikka vaja minna – autojagamisteenus on mõistlik alternatiiv auto omamisele,” rääkis ta.

Uusi makse Izmailova ei poolda. “Rohelisi on tihti süüdistatud maksulembuses. Eestimaa Rohelised eelistaksid maksude kehtestamise asemel inimesed mugavamate lahendustega sõiduautodest välja aidata.”

Tasuline parkimine Kalamaja probleeme ei lahenda

Kalamaja parkimisprobleemi lahendamisest rääkides ütles Izmailova, et Kalamaja transpordiühendused pole just kõige eeskujulikumad. “On täiesti arusaadav, et paljud Kalamaja elanikud vajavad enda ja oma laste punktist A punkti B viimiseks autot. Tasulise parkimise ala ei lahenda ühtegi probleemi. Esmalt peaks mõtlema selle peale, kuidas inimesi aidata, mitte karistada. Auto on Tallinnas esimene valik, sest linn on autodest lähtuvalt planeeritud. Planeerime linna ümber inimestest lähtuvaks ja parkimisprobleemid kaovad,” pakkus ta lahenduse.

Märksõnad: ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.