“Reidi tee ja Haabersti ristmiku vahel saab tõmmata mitmeid paralleele. Mõlema projekti puhul on keskkonnamõjude hinnangud praktiliselt tegemata ja kohalikke elanikke otsustusprotsessi ei kaasata – heal juhul vaid teavitatakse,” sõnas Izmailova.
Paraku ilmestab tema sõnul linnavalitsuse tegevust tihti taoline ükskõikne, looduskeskkonda ja kohalike inimeste huvisid teisejärguliseks seadev suhtumine. “Seega ei, loomulikult ei ole vaja neid puid maha võtta.”
Samas on Izmailova kindlalt Tallinna peatänava projekti poolt, kus Narva maantee muudetakse jalakäijate ja ühistranspordi alaks. “Tehti korralik konkurss ja valiti parim töö, millega on ka üsna kaugele jõutud. Järgmisel aastal algab ehitus ja see on tore. Peatänava projekt on üks paljudest headest mõtetest, kuidas muuta Tallinn inimsõbralikumaks linnaks ning mugavamaks jala ja jalgrattaga liiklejatele. Ühtlasi aitab peatänav linnaruumi sidusamaks ja kompaktsemaks kujundada,” selgitas ta.
Nutikas ühistransport ja autojagamisteenus
Kui rohelised saavad Tallinnas võimule, siis linnapeakandidaadi sõnul on kõige olulisem asi liikluse ja transpordi valdkonnas ühistranspordi nutikaks muutmine nelja aasta jooksul.
“Õmblusteta” ehk seemless üleminek ühelt liigilt teisele ning transpordisüsteemi andmed avalikuks, et linnakodanikud saaksid ise oma elu lihtsustamiseks uusi rakendusi luua. “Selle juurde kuulub ka autot vajavate tallinlaste muresid leevendav odav ja nutikas autojagamisteenus. Paljud inimesed ei soovi endale päris oma autot soetada, aga vahel võib ikka vaja minna – autojagamisteenus on mõistlik alternatiiv auto omamisele,” rääkis ta.
Uusi makse Izmailova ei poolda. “Rohelisi on tihti süüdistatud maksulembuses. Eestimaa Rohelised eelistaksid maksude kehtestamise asemel inimesed mugavamate lahendustega sõiduautodest välja aidata.”