Said ootamatult rikkaks? 5 ägedat kasutatud autot, mida Eestis kohe osta saab

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Auto24.ee

Aeg taaskord Auto24.ee lahti lüüa ja vaadata, kui hästi või halvasti inimestel läheb. Mõni müüb oma erilist autot, kuna vältimatu rikastumise tõttu tuli raha veel rohkem juurde ja ihkab midagi uut. Teine tunneb, et sai liiga suur tükk ampsatud ja tuleb kaaslasest loobuda. Kolmas on aga mängur, kes on eksklusiivse auto soetanud hangeldamise eesmärgil ja loodab tabada siinse loetelu esimest tüüpi.

Meid ei huvita niivõrd rõõmsad või kurvad lood müügi taga vaid autod ise. Mida põnevat saab minna ja kohe osta, kui raha kontole enam ära ei mahu?

Valiku tegemisel kasutame Autogeeniuse salajast ja ülimalt teaduslikku valemit, mis võtab arvesse hinda, dünaamikat, eksklusiivsust, disaini ja mis peamine, autori enda isiklikke eelistusi. Viimane neist on täiesti mõõdetav ühik, aga tehnoloogia ei ole veel sellist mõõtmistehnikat leiutanud. Seega peate lihtsalt usaldama.

Rolls-Royce Wraith

Foto: Auto24.ee

Kõige kallimaks Eestis kohapeal asuvaks autoks on hetkel 2015. aasta Wraith, millel läbisõitu 17 000 kilomeetrit. 623-hobujõulise mootori ning kahetoonilise kerevärviga hiidkupeesse on kahtlemata suvel mõnus sukelduda ja näiteks Haapsallu sõita. Samas, füüsika on füüsika ja must sisu vajab enne sõitma hakkamist jahutamist ka Rollsis.

Hinnaks on 219 900 eurot, mis tähendab, et 21,1-liitrine kütusekulu linnas teid ilmselt ei morjenda. Selle raha eest saab lisaks tohutule luksusele ja pretensioonitule sõidumugavusele ka tagurpidi avanevad uksed ja vihmavarju, mis peitub esitiiva sisse.

Aston Martin Vanquish

Foto: Auto24.ee

Stiilset ja võimekat briti legendi ei saa meie teedel kunagi liiga palju olema. Seetõttu soovitaks seda kindlasti osta. V12 mootori 565 hobujõudu tagavad teile nii kõikide kuulmis-, nägemis- kui ka võimuorganite tähelepanu.

Auto on küll raju sportauto ning toodetud 2013. aaastal, kuid mugavus- ja luksusvarustust on peal piisavalt, kaasa arvatud mugavamad sõiduseaded, millega niisama linnas tiksuda.

Hinnalipikul seisab 139 900 eurot. Võib-olla saab Euroopast odavamalt, võib-olla mitte, polegi oluline. Selle konkreetse autoga võid aga kasvõi kohe mõnele väljasõidule minna.

BMW M760Li XDrive

Foto: Auto24.ee

Jaburalt võimsaid luksussedaane on müügil palju, peamiselt Porsche Panamerad ja Mercedes-Benz AMG S63/S65 versioonid. Aga kui nüüd natuke erineda tahta, siis BMW nägemus 7nda seeria M-versioonist on ülimalt hea valik.

Hind on kõigest 139 900 eurot, aga antud loo fookust arvestades on see oluline fakt vaid pangaautomaadist sularaha välja võtmisel.

Võib-olla üks viimaseid V12 mootoriga BMWsid mis toodetakse ja ainuüksi see nostalgiline fakt on ostuks sobiv ajend. Kui see pole piisavalt veenev, siis 610 hobujõudu autos, kuhu mahuks elama umbes 3 tudengit ja mis kiirendaks nad hommikul loengusse 3,7 sekundiga sajani, on parem argument.

Salong? Mitte salong vaid lounge! Paslik oleks võrdlus luksusliku kiirkaatriga, mis on üdini ebamõistlik aga samavõrra ligitõmbav ja seksikas. Lisaks saate kõiki rullnokki fooritaga taga loputada ja neile mõista anda, et tegelikult loeb suurus ikka küll.

Ford F-150 Shelby Super Snake

Foto: Auto24.ee

See on auto, millel on väga palju praktilisi väljundeid: saab vedada segumasinat, ATVd, pakkuda kolimisteenust ning tänu hiiglaslikule radiaatorivõrele ja selle jätkuna esispoilerile, võib seda välja müüa ka plakatipinnana. Aga sa ei tee ju ühtegi neist asjadest.

Küll aga liigud sa sirgel teel edasi väga, väga kiiresti sest mootori võimsuseks on 750 hobujõudu. 0-100 km/h tuleb umbes 4,5 sekundiga, kui sa suudad seda elukat taltsutada. Kogu komplekt tundubki nagu kobramao hüppenöörina kasutamine – kõik on hämmelduses ja imetlevad, aga kui ära nõelab, oled jamas.

Selle auto väärtus pole filigraanne ja peen interjöör või eriti peenelt häälestatud vormel-1 KERS-lahendus. Seest on kole nagu F-150 ikka ja mootor on tavaline V8, millele kompressor peale pandud.

Väärtuseks on puhas ja toores jõud ning fakt, et neid toodetakse vaid 150 tükki ning üks on Eestis. 134 900 eurot nii haruldase auto eest võib, aga ei tarvitse olla investeering. Aga kes ei riski, see ei riski.

GAZ 14 Tšaika

Foto: Auto24.ee

Mida?! On jah GAZ, mis siis? Kas on praegu coolimat autot müügis kui see? Näidake mulle ja ma ütlen, et te eksite!

Mitteõndsal nõukaajal oli sellise auto nägemine isegi ajalehepildil sündmus, mida tähistas kogu perekond ekstrakoguse kartulikoortega ning piimale valati poole vähem vett sisse sel päeval.

Kui selline aga tänaval liikus, siis võeti tuttavalt arstilt lati suitsuvorsti eest sinine leht ja mindi maale vanavanemate juurde tervisevetele, tehti makrameed ja vooliti puust pastakaid.

Ideaalselt taastatud auto, mida toodeti vaid 1114 tükki. 5,5-liitrine V8 ei ole jõudluse mõttes ilmselgelt isegi mitte samast tähesüsteemist kui tänapäevased luksuslimusiinid, aga toona oli see vene autotööstuse tipptase. Ja kas käigukangi näete? Automaat! Elekteraknad, konditsioneer, kuus istekohta. Ja kõik see vaid 89 000 euro eest.

Ilma naljata – maailma autotööstuse ajaloos üks väga märkimisväärne auto, mille hinda on raske kommenteerida. Ilmselt saab kuskilt Venemaa avarustest ka soodsamalt, aga kes see viitsib või julgeb, eks.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.