Sõidueksamil läbi kukkuvad proovijad on järjekorrad väga pikaks venitanud

Maanteeameti sõidueksami auto. Foto: Ronald Liive

Igal kevadel ja suvel venivad pikemaks sõidueksamite ootejärjekord, millele suurt mõju avaldavad eksameid läbikukkuvad proovijad.

Maanteeameti eksamiosakonna juhataja Tarmo Vanamõisa selgitas, et ajavahemik mai kuni oktoober on aastaid olnud eksamineerimise kõrghooaeg. Kõik eksamineerijad on tööl ja igaüks neist võtab vastu vähemalt 6 eksamit päevas.

Eksamijärjekordi pikendavad Vanamõise sõnul juhikandidaatide ebapiisav ettevalmistus ja korduseksamite suur arv. 2017. aastal võttis amet vastu kokku 36 355 sõidueksamit ja neist 18 522 olid korduseksamid.

Esimesel korral sooritas sõidueksami 57% inimest. Neist B-kategooria eksameid võtsime vastu 26 812 ja korduseksameid oli sellest 11 746. Esimesel korral sooritab B-kategooria sõidueksami 49% juhikandidaatidest.

Tartus võib praegu sõidueksami aja saada juuni algusesse või keskpaika, kuid Tallinnas tuleb veelgi pikemalt oodata.

Tuleb teha õige valik

“Juhikandidaat peab autokooli valikul olema hoolas ja minema sinna kooli, kus on kvaliteetne õpe. Inimesel peab endal olema tahe saada sõidukijuhiks, õppimise kvaliteet ja tulemus sõltub inimesest ja kooli panusest, kvaliteedist,” märkis Vanamõisa.

“Mitte kedagi ei saa sundida sõidukit juhtima, kui ta seda ise ei soovi. Sõidueksamile katsetama pole mõtet tulla. Sõidueksam on analoogne tavakooli eksamiga. Inimene õpib tavakooli eksamiks, et eksam sooritada esimesel katsel, sama loogika kehtib ka sõidueksami puhul,” lisas ta.

“Maanteeamet eeldab, et sõidueksamile tulek on ühekordne positiivne sooritus juhikandidaadi poolt,” märkis ta.