Tarmo Tähepõld: 200 000 eurot linnamaasturi eest on täiesti okei

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Kui suurt või kallist autot on inimesele vaja? Lõputu sõpruskondi lõhkuv ja maailmavaateline õlleklaasivaidlus.

Üks arvab, et 2000-eurone viib kenasti punktist A punkti B. Teine leiab, et 20 000 eest lisandub ka turvalisus ja mugavus. Kolmas korrutab selle kolmega ning väidab, et alla selle on kõik üks keskpärane plastikjama.

Aga kui ma pean normaalseks ka 200 000 eurot maksvat linnamaasturit, kas peaksin harkide ja vikatitega varustatud rahvamassi kartma?

Pragmaatilisuse alumine punkt on saavutatud

Tata proovis kümme aastat tagasi oma askeetliku väikeautoga Nano ära lõputu pragmaatilisuse alumise piiri. Planeeritud oli hind 2000 euro ringis ja aastane müügimaht kuni 250 000 masinat. Auto oli tehtud mitte millestki ja varustustatud samal tasemel.

Tata Nano armatuurlaud Foto: Wikipedia, Clayton Tang

Kokku on kümne aastaga müüdud vähem kui 300 000 Nanot, mitte 2 500 000. Üheks suureks põhjuseks oli näiteks see, et India autoostja tahtis selle raha eest pigem osta kasutatud, aga suurema ja paremini varustatud Mahindra.

Ülemist piiri kompab usinalt näiteks Mercedes-AMG oma 6-rattaliste pool miljonit eurot maksvate Leviaatanitega ja ikkagi müüb kõik hetkega ära.

Mitmel inimesel Eestis on vaja Lamborghini maasturit?

Käesoleval aastal on Toyota RAV4-a vajanud Eestis 816 aga erinevaid Porschesid lausa 142 inimest. Nüüd hakkame ennustama: mitmel inimesel on vaja Lamborghini värskelt esitletud superlinnamaasturit Urus?

Mina loodan, et väga paljudel.

Just nimelt superlinnamaasturiks ehk SSUV-ks (Super Sport Utility Vehicle) nimetavad nad seda ise, kuna selline sõiduk ei saa olla sama akronüümiga mis tavalised rahvaautod nagu Dacia Duster või Porsche Cayenne.

See on ikkagi Lamborghini, jumal hoidku. Autofirma, mis tegi esimese maasturikatsetuse juba 80ndatel, tuues turule LM002 nimelise monstrumi. Midagi, mida võiks paaritada Hummer H1-ga ja tulemuseks oleks ilmselt Antikristus ja väiksemat sorti armageddon.

Foto: Wikipedia, detectandpreserve

Kapist hakati vormima härrasmeest

Mõned aastad tagasi hakkasid kõik superautode tootjad vaikselt nihelema, kuna Porsche oli selle rüveda teo ära teinud ja läinud nii neljaukseliseks kui ka maasturiks. Vaadati põlastavalt, näidati näpuga, lubati kindlasti mitte sarnast käiku teha ning hakati kibekiiresti pimedates keldrisoppides joonistama.

Esimesena jõudis peole Bentley Bentayga. Samavõrra luksuslik kui kole. Nagu oleks võetud mõni riidekapi mõõtu Liverpooli gängster mõnest Guy Ritchie filmist ning antud ta Londoni parimate rätsepmeistrite ning etiketiekspertide kätte. Äraspidine Pygmalion, kus Henry Higginsile on Eliza Doolittle’i asemel antud vormimiseks Wayne Rooney.

Lamborghini võttis rohkem aega ja vähem riske. Põhimõtteliselt võeti nende sportautode disainikeel, mis Huracani ja Aventadori peal testitud, ning tõsteti kõrgemaks.

Kui mul oleks miljon eurot

Ja see töötab pagana hästi. Oma aina sagedamini esinevatel ja lootusetumaks muutuvatel “kui mul oleks miljon eurot” mõtterännakutel jõudsin selleni, et ma ei näe ühtegi põhjust, miks peaks viima 200 000 eurot Bentley’le, Mercedes-AMG G-klassile või mahagonipuust baarikappe ja 19. sajandi jahirelvi täistopitud Range Roverile. Sest unistuste garaaži pereautoks on nüüd valikus Urus.

Jah, see on hiiglama suur ja loomulikult on sellele suurelt peale kirjutatud, et omanikul on rohkem raha, kui ühegi sotsialisti arust peaks inimesel olema. Ei, ka sellega ei saa Eestis kiiremini sõita kui 90 km/h.

Aga see mahutab ära terve perekonna. Sinna sisenemine ja sealt väljumine ei ole treenimatul inimesel vaeseid kahjurõõmsalt naerma ajav akrobaatika ja päriselt ka ma võin sellega oma Lõuna-Eestis metsadesse varjunud sugulasi külastada. Võibolla aidata metsast tuulemurdugi välja tuua.

Aga mis põhiline – Urusesse istuda ei oleks mul piinlik. Isegi kui teised arvavad, et ma olen totaalne till, siis ise tunneksin end oma musta Urusesse istudes nagu Batman, kes on isapuhkuse välja võtnud.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.