Ma panin ikka täiega mööda
Igatahes, algaja juhi soovituste aluseks oli, et käigukast peab olema automaat ja autol peavad olema parkimisandurid. Kindlasti kohe. Minu enda ilmatuma targas peas tundus see nii pagana loogiline, sest miks peaks algaja, kelle liigutused liikluses ei ole veel lihasmälus sees, omale veel ühe lisakangi ja -pedaali saama?
Samuti, kui on olemas väga hästi toimiv elektrooniline juhendaja, mis karjub või näitab parkimisel lausa pilti, siis kasu saavad sellest kõik – kaasliiklejad, kindlustusseltsid, abi- ja kooselud. Vaid keretööde firmad peavad kaotajate lauas kartulisalatit nokkides uusi äriplaane koostama.
Aga – ma panin ikka täiega mööda! Vähemalt Facebooki kommentaariumi järgi. Seal leiti pea ühehäälselt, et algaja juht peaks ikkagi enne õppima manuaaliga sõitma ja anduriteta parkima, muidu ta ei saagi seda kunagi selgeks.
Õppima peab vastu teist autot sõites
Vabandust, aga mida selgeks? Sõitmist tehnoloogiaga, mis on varsti kadunud või ilma abita parkimist, kuigi see abi on varsti igas autos?
Ma järeldan siis, et on palju inimesi, kellel pole mitte midagi selle vastu, et parklas harjutab keegi algaja juht nende autode vahel parkimist. Vastu teist autot käiv raksakas on palju parem õpetaja kui piiksuv andur. Kõrvalseisja uksele tagurpidi väljatagurdamisel tehtud kriips, mida tegija ei pane võib olla tähelegi, aitab kahtlemata rohkem kui pilt ekraanil.