Ta ei ole maanteede jumal, kõikide autojuhtide kõrgeim olend, eksimatu ja halastamatu, patuste karistaja, asfalti neelaja ja õigluse käigukang. Füüsikaseadused on surelikele, tema kojas kehtivad tema reeglid.
Kuidas jumalale rasket uudist teatada?
Kuidas teha jumalale selgeks, et ta ei ole seda, kui kõik igapäevane kinnitab vastupidist? Istud teistest kõrgemal, võid vajadusel neist üle sõita, sind kardetakse ja austatakse. Ja kui need putukad ei käitu ilusti, siis tuleb Soodom koos Gomorra ja veeuputusega. Uskmatud trambitakse mutta ja surutakse teelt välja.
Eestlaste rahvusspordis, vihkamises, on üheks populaarsemaks alaks “bemmiviha”. Muidugi, eks paljud vastava margi omanikud teevad ka kõik, et see huvi selle ala vastu ei lahtuks.
Aga joodik-rullnokkadega on selline asi, et kui “läheb näpust ära” (ringkondades populaarne väljend), siis tavaliselt on kannatanute hulgas peamiselt autos viibinud isikud. Traagiline aga sageli inimeste vaba valik.
Kahe sõiduauto kokkupõrkes on massid valdavalt võrdsed, tõenäosus, et keegi sealt ka eluga väljub, on tänapäevastes autodes aina suurem. Aga kui kokku peaks põrkama raskeveok või buss ning sõiduauto, siis kaotaja on teada.
Veokijuht ei karda surma
Ja see ei tähenda seda, et sõiduauto remont ja kindlustuskahjud on suuremad. Lisaks tulevad veel matusekulud ja muu kaasnev.