Tesla autopiloot ei saa alati juhtimisega hakkama

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Tesla Model 3 salong. Foto: Tesla

Eelmisel nädalal kajastasime Tesla Model Xiga juhtunud avariid, milles autopiloodiga sõitnud sõiduk betoonist rajaeraldajasse sõitis. Peale avariid hakkas internetti ilmuma videosid, kus Tesla kasutajad demonstreerisid autopiloodi suutmatust teatud olukordades juhtimisega toime tulla.

Eriti raske tundub süsteemil hakkama saada just sellistes kohtades, kus teemärgised on kulunud või sõiduradasid eraldab sein.

Tesla sõnul on nende Autopilot tehnoloogiaga varustatud sõidukid siiski kordades turvalisemad kui teised autod. Seda väidet toetab ka nende statistika – keskmine autopiloodiga Tesla sõiduk satub ligi neli korda vähem surmaga lõppevatesse avariidesse kui muud autod.

Skeptikute sõnul ei piisa aga ainult statistikast. Tesla andmed ei pruugi täielikku ülevaadet anda, kuna luksusautod satuvad juba üldiselt vähem avariidesse kui keskmised sõidukid. Seega on võimalik, et Teslade väiksem õnnetuste protsent on pigem seotud jõukama klientuuriga, mitte tingimata Autopilot’iga.

Kriitika Tesla isejuhtiva tehnoloogia pihta tuleneb eelkõige asjaolust, et Tesla reklaamib Autopilot’it kui täiesti isesõitvat süsteemi, mida see aga nähtavasti pole. Süsteem annab juhile küll hoiatusi ja hakkab järk-järgult aeglustuma, kui märkab, et juhi käed pole roolil.

Kahjuks polnud see aga hiljutises õnnetuses piisav, et maanteebarjääri sõitnud Apple’i inseneri elu päästa. Isegi isesõitvas režiimis peaks juht siiski pidevalt teed jälgima, et vajadusel auto tagasi õigesse suunda juhtida.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.